• تاریخ انتشار : سه‌شنبه 20 تیر 1402 - 9:35
  • کد خبر : 3783
  • مشاهده :  -
  • چاپ خبر

همایش محکومیت تحریم دارویی مصدومان شیمیایی سردشت برگزار می‌شود

سرپرست فرماندار سردشت گفت: همایش محکومیت تحریم دارویی مصدومان شیمیایی سردشت و جنایات سال 66 رژیم بعث عراق با حضور کاردار ژاپن و دستیار رئیس‌جمهور برگزار می‌شود. به گزارش سردشت پرِس ، باباخان اسکندری ، با اشاره به اینکه در سال 66 مردم بی‌دفاع و مظلوم سردشت مورد آماج بمب‌های شیمیایی رژیم بعث عراق قرار گرفتند

سرپرست فرماندار سردشت گفت: همایش محکومیت تحریم دارویی مصدومان شیمیایی سردشت و جنایات سال 66 رژیم بعث عراق با حضور کاردار ژاپن و دستیار رئیس‌جمهور برگزار می‌شود.
 
به گزارش سردشت پرِس ، باباخان اسکندری ، با اشاره به اینکه در سال 66 مردم بی‌دفاع و مظلوم سردشت مورد آماج بمب‌های شیمیایی رژیم بعث عراق قرار گرفتند اظهار داشت: از آن تاریخ تا به امروز نیز صدای مردم مظلوم سردشت به جایی نرسیده و مجامع بین‌المللی که داعیه حقوق بشری دارند تا به امروز سکوت کرده‌اند.
 
وی تصریح کرد: برگزاری همایش امروز مطالبه حقوق حقه مردم ایران به ویژه مردم سردشت از مجامع بین‌المللی است و کاردار ژاپن و دستیار رئیس‌جمهور در این همایش حضور خواهد داشت تا هم جنایات رژیم بعث عراق و همکاری‌کنندگان به این رژیم و هم سازندگان این سلاح‌های شیمایی محکوم شوند.
 
سرپرست فرماندار سردشت بیان کرد: متاسفانه امروز همین سازندگان سلاح‌های شیمیایی که آن را ساخته و در اختیار صدام قرار دادند امروز نیز بحث دارویی مصدومان شیمیایی سردشت را تحریم کردند و در نتیجه شاهد مرگ این عزیزان هستیم.
 
وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه دو شهر ژاپن یعنی هیروشیما و ناکازاکی نیز در گذشته همانند سردشت مورد حمله شیمیایی قرار گرفته است به همین سبب امروز کارزار ژاپن در این مراسم حضور می‌یابد.
 
اسکندری با اشاره به اینکه این مراسم ساعت 15 در سالن یادمان مصدومان شیمیایی سردشت برگزار می‌شود تصریح کرد: در سالیان گذشته نیز این مراسم بزرگداشت برگزار شده و این همایش نیز با هدف محکوم کردن جنایات سال 66 و هم محکومیت تحریم دارویی مصدومان شیمیایی سردشت است.

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


پایگاه خبری و تحلیلی سردشت پرس با مجوز به شماره ۷۸۸۹۷ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی