• تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 تیر 1402 - 14:12
  • کد خبر : 3720
  • مشاهده :  -
  • چاپ خبر

پیام مشترک امام جمعه ، نماینده مجلس و فرماندار سردشت به مناسبت سی و ششمین سالگرد بمباران شیمیایی

حاج ماموستا ” محمد واوی” امام جمعه سردشت، مهندس ” کمال حسین پور” نماینده مردم شریف شهرستان‌های پیرانشهر ، سردشت و میرآباد در مجلس شورای اسلامی و ” بابا خان اسکندری ” سرپرست فرمانداری شهرستان سردشت به مناسبت هفتم تیرماه سالروز بمباران شیمیایی سردشت پیامی مشترک صادر کردند . به گزارش سردشت پرِس ؛ متن

حاج ماموستا ” محمد واوی” امام جمعه سردشت، مهندس ” کمال حسین پور” نماینده مردم شریف شهرستان‌های پیرانشهر ، سردشت و میرآباد در مجلس شورای اسلامی و ” بابا خان اسکندری ” سرپرست فرمانداری شهرستان سردشت به مناسبت هفتم تیرماه سالروز بمباران شیمیایی سردشت پیامی مشترک صادر کردند .

به گزارش سردشت پرِس ؛ متن پیام بدین شرح است :

بسم رب الشهدا و الصدیقین

36 سال از تلخ‌ترین روز فاجعه غیر انسانی سردشت گذشت اما همچنان حمله دهشتانک و ناجوانمردانه رژیم معدوم بعث عراق با استفاده از بمب‌های شیمیایی به این شهر در مجامع بین‌المللی همان مدعیان دروغین حقوق بشر مسکوت مانده است.

بی‌شک 7 تیرماه سال 1366 یادآور دلاور مردی‌های مردان و زنان رشید و ایثارگری از سرزمین مقدسی است که بی‌دفاع و مظلومانه مورد هجمه وحشیانه و غیرانسانی دشمن سفاک و ناتوان و وابسته به ایادی استکبار قرار گرفتند.

بمباران شیمیایی این خطه و کشتار مردم بی‌دفاع آن به عنوان سند مظلومیت ایران اسلامی در برابر حمایت‌های غرب بود و متاسفانه سکوت و بی‌توجهی جامعه جهانی در برابر این جنایت ضد بشری ضمن اینکه درد و رنج مردم ستمدیده را بیشتر کرد سبب تضییع بسیاری از حقوق آنان از ظلم رژیم بعثی و هم‌پیمانان آن شد و این خود پرونده‌ای سیاه برای همه آنان است.

اما باید اذعان داشت در طول این دوران پر تلاطم و دشوار همواره مردم شریف و سرافراز این دیار نه تنها ذره‌ای از اراده و ایمانشان کم نشد بلکه بیش از پیش آماده حضور در همه صحنه های مقاومت و ایثار و فداکاری در راستای مقابله با دشمنان و دفاع از مرزهای کشور شدند.

گرامیداشت بمباران شیمیایی سردشت که هرساله برگزار می‌شود فرصتی ارزشمند برای بازنمایی جنایات مدعیان دروغین حقوق بشر و انتقال سینه به سینه ارزش‌های ایثار و از خودگذشتگی مردم رنج‌دیده این دیار برای فرزندان امروز و فرداست.

اینجانبان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای معظم این فاجعه ضد بشری به روح بلند و ملکوتی همه شهیدان بی‌دفاع و مظلوم بمباران شیمیایی ادای احترام می‌کنیم و به بیت شریف شهیدان والامقام تسلیت و تهنیت عرض نموده و برای جانبازان و مصدومین عزیز آرزوی سلامتی و صحت از بارگاه لایزال خداوند متعال خواستاریم.

▫ماموستا محمد واوی امام جمعه سردشت

▫کمال حسین ‌پور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی

▫باباخان اسکندری سرپرست فرمانداری شهرستان سردشت

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


پایگاه خبری و تحلیلی سردشت پرس با مجوز به شماره ۷۸۸۹۷ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی