• تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 تیر 1402 - 13:41
  • کد خبر : 3748
  • مشاهده :  -
  • چاپ خبر

رئیس بنیاد شهید: بمباران شیمیایی سردشت مایه ننگ استکبار جهانی است

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بمباران شیمیایی سردشت در هفتم تیر 1366 به عنوان مایه ننگ کشورهای غربی و استکبار جهانی در جهان ثبت شده است. به گزارش سردشت پرِس، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی امروز در سی و ششمین یادواره شهدای بمباران شیمیایی سال 1366 سردشت اظهار کرد: ملت ایران

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بمباران شیمیایی سردشت در هفتم تیر 1366 به عنوان مایه ننگ کشورهای غربی و استکبار جهانی در جهان ثبت شده است.

به گزارش سردشت پرِس، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی امروز در سی و ششمین یادواره شهدای بمباران شیمیایی سال 1366 سردشت اظهار کرد: ملت ایران از ایثار و عظمت سردشت و مقاومت مردم این شهر در دوران جنگ تحمیلی قدردانی می‌کنند.

وی اضافه کرد: کشورهای غربی رژیم بعث عراق را به بمب های شیمیایی تجهیز کردند و این رژیم این بمب‌ها را علیه مردم ایران و در سردشت به کار گرفت.

معاون رییس‌جمهور گفت: هنوز پس از 3٦ سال، آثار این بمب ها در جسم مردم و مصدومان سردشت باقی مانده است.

قاضی زاده هاشمی افزود: در آن موقع هیچ صدای اعتراضی از کشورهای غربی به دلیل استفاده رژیم بعث از سلاح شیمیایی بلند نشد اما برخی از مصدومان شیمیایی سردشت در سال‌های اخیر، مظلومیت خود را در مجامع بین المللی بیان کردند.

وی ادامه داد: حقوق بشر امریکایی یعنی جنایت سردشت که مردم عادی و غیر مسلح را با بمب شیمیایی مورد هدف قرار داده و منهدم کردن هواپیمای مسافربری ایران توسط ناو آمریکایی در خلیج فارس نیز بخش دیگری از این جنایت‌ها است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به حمایت دروغین کشورهای غربی از ناآرامی های سال گذشته در کشورمان نیز گفت: استکبار جهانی در حالی که علیه مردم این منطقه جنایت شیمیایی انجام داده بود، در حوادث سال گذشته خود را حامی و مدافع حقوق بشر و ملت کُرد معرفی می‌کرد.

قاضی زاده هاشمی افزود: خدماتی برای مصدومان شیمیایی سردشت انجام شده اما این خدمات در شان و جایگاه مصدومان شیمیایی این منطقه نیست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حوزه خدمات بهداشتی در سطح کشور کارهایی انجام شده اما خدمات در سردشت باید ویژه و به صورت مضاعف باشد و از این رو با همکاری دانشگاه علوم پزشکی خدمات گسترده‌ای در کلینیک جدید به مصدومان شیمیایی ارائه خواهد شد.

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


پایگاه خبری و تحلیلی سردشت پرس با مجوز به شماره ۷۸۸۹۷ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی