• تاریخ انتشار : دوشنبه 5 دی 1401 - 9:02
  • کد خبر : 3312
  • مشاهده :  -
  • چاپ خبر

جلیلی: روزی که سردشت بمباران شیمیایی شد آلمان نگران مردم ایران نبود؟

به گزارش سردشت پرِس، سعید جلیلی، نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی در یادواره شهدای هسته‌ای که از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، گفت: کسانی اقدام به ترور دانشمندان ما می‌کنند که ادعای آزادی و تمدن دارند. آن‌ها دانشمندان ما را اول در لیست تحریم قرار می‌دادند بعد طبق این

به گزارش سردشت پرِس، سعید جلیلی، نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی در یادواره شهدای هسته‌ای که از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، گفت: کسانی اقدام به ترور دانشمندان ما می‌کنند که ادعای آزادی و تمدن دارند. آن‌ها دانشمندان ما را اول در لیست تحریم قرار می‌دادند بعد طبق این لیست به ترور آن‌ها اقدام می‌کردند

وی افزود: این کشورها چطور ممکن است از یک سو زشت‌ترین کارها را انجام بدهند و از طرف دیگر شعارهای آزادی خواهانه، علم خواهانه و متمدنانه سر بدهند و عده‌ای هم برای آن‌ها کف بزنند، چطور این‌ها با هم جمع می‌شوند؟

جلیلی بیان کرد: در زمانی که می‌خواستند علم را انحصاری کنند کسی مانند امیرکبیر را که دارالفنون را تاسیس کرد سه سال هم تحمل نکردند و او را به شهادت رساندند.

وی بیان کرد: در جنگ جهانی دوم دیکتاتوری مانند هیتلر ظهور کرد و همه او را محکوم می‌کردند، اما امروز همان کارهای دوران هیتلر انجام می‌شوند و بعد اداعای آزادی و پیشرفت هم می‌کنند و همین‌ها کسانی هستند که دانشمند را به خاطر علمش ترور می‌کنند و شعار زندگی و آزادی هم می‌دهند.

جلیلی اضافه کرد: کشوری که بدترین سلاح را در اختیار عروسکی مثل صدام قرار داد تا او هم سردشت را بمباران شیمیایی کند امروز شعار زندگی می‌دهد و می‌گوید ما نگران مردم ایران و فلان شهر کردستانیم. شما آن زمان حتی حاضر نشدید یک قطعنامه صادر کنید.

جلیلی اظهار کرد:همان کسانی که می‌گفتند از سر تا پا باید غربی شویم وقتی دیکتاتور مانند رضا خان روی کار آمد هیچ چیز نگفتند. چرا رضا خان می‌تواند ۲۰ سال حکومت کند، ولی امیرکبیر سه سال هم نمی‌ماند؟

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی گفت: شهید عجمیان را به بدترین شکل به شهادت می‌رسانند و از آن طرف با افتخار از این قضیه یاد می‌کنند و روسای کشورها با همان افراد دست می‌دهند و عکس یادگاری می‌اندازند؛ باید بدانیم در کدام نقطه هستیم.

وی اظهار کرد: جالب است که همه شهدای هسته‌ای ما همه فارغ التحصیل دانشگاه‌های کشور بودند و دشمن می‌فهمد که یک ملتی می‌تواند روی پای خود بایستد و تولید عزت، افتخار و قدرت کند و این قدرت یک ملت است.

جلیلی اضافه کرد: به گفته مقامات فعلی آمریکا فشار حداکثری شکست فاحش خورده و این بدان معناست که گزینه‌های آن‌ها یکی یکی کنار می‌رود و امروز به چاقوکشی رو آورده‌اند و با ناامن کردن می‌خواهند موفقیت به دست بیاورند.

وی بیان کرد: در همین هفته در کشورهایی که مدعی علم و پیشرفت هستند ببینید چند نفر به خاطر کرونا کشته شده اند. در ژاپن ۱۹۰۰ نفر، آمریکا ۱۹۰۰ نفر، فرانسه ۷۰۰ نفر، انگبس ۴۷۰ نفر و در آلمان ۸۸۰ نفر به خاطر کرونا کشته شده اند؛ مگر این‌ها نمی‌گفتند ما مدعی پیشرفت هستیم و ایران خیلی عقب است خب آمار کشته‌های خودشان را با ایران مقایسه کنند.

جلیلی اظهار کرد: دشمن نگران این است که ملت ما می‌تواند روی پای خود بایستد و بعد از چند قرن یک هماورد تمدنی پیدا کند؛ پس اختلاف ما فقط به خاطر یک اختلاف مرزی کوچک و اختلاف به خاطر فلان موضوع اقتصادی یا سیاسی نیست. دشمن می‌فهمد که یک تمدن جدید دارد شکل می‌گیرد، از این رو بدترین فشارها را به ما می‌آورند، ولی مبینیم آمریکا در یک هفته ۱۹۰۳ نفر به خاطر کرونا کشته می‌دهد، ولی آمار کشته‌های ما در بعضی از روزها صفر بوده است.

وی اضافه کرد: آمریکا زمانی می‌گفت سیم خاردار به ایران ندهند، اما امروز دغدغه شان این است که اگر پهپاد ایران به فلان کشور داده شود توازن جنگ به هم می‌خورد. آیا امروز آلمان نگران مردم ایران است وقتی بمب شیمیایی می‌داد و سر همین مردم ریخته می‌شد و یک اطلاعیه هم نمی‌داد. آلمان‌ها آن موقع یاد مردم نبود.

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


پایگاه خبری و تحلیلی سردشت پرس با مجوز به شماره ۷۸۸۹۷ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی