• تاریخ انتشار : شنبه 26 آذر 1401 - 8:50
  • کد خبر : 3288
  • مشاهده :  -
  • چاپ خبر

تخریب ۵۰۰۰ مترمربع اراضی ملی در مناطق جنگلی سردشت

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سردشت گفت: متخلفان با قطع شبانه ۱۰۰ اصله درخت و تخریب بیش از پنج هزار مترمربع اراضی ملی، ۲۰ میلیارد ریال به مناطق جنگلی این شهرستان خسارت زدند. به گزارش سردشت پرِس، رحمت ابراهیمی در این زمینه اظهار کرد: طبق گزارش‌های مردمی مبنی بر قطع درختان و تصرف اراضی

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سردشت گفت: متخلفان با قطع شبانه ۱۰۰ اصله درخت و تخریب بیش از پنج هزار مترمربع اراضی ملی، ۲۰ میلیارد ریال به مناطق جنگلی این شهرستان خسارت زدند.

به گزارش سردشت پرِس، رحمت ابراهیمی در این زمینه اظهار کرد: طبق گزارش‌های مردمی مبنی بر قطع درختان و تصرف اراضی جنگلی در روستای «زالاوان» در منطقه «باسک کولسه» این شهرستان، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت و به دستور دادستان مأموران یگان حفاظت طی یک عملیات شبانه به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی اضافه کرد: در حالی که متخلفان با بیل مکانیکی مشغول قطع درختان بودند، پس از اطلاع از حضور مأموران یگان حفاظت از محل متواری شدند ولی پس از شناسایی و تشکیل پرونده، مأموران توانستند چهار نفر را دستگیر کنند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سردشت ادامه داد: در این راستا علاوه بر دستگیری این چهار نفر، یک دستگاه بیل مکانیکی و یک دستگاه تراکتور نیز توقیف شد.

وی با اشاره به اهمیت جنگل و حفظ و حراست از منابع خدادادی از شهروندان خواست تا در فصل گرما حین تفریح نکات ایمنی را رعایت کنند و در این فصل نیز که برخی افراد سودجو بویژه در هنگام شب اقدام به قطع درختان می‌کنند، مراتب را با تماس با شماره گویای رایگان امداد جنگل و مرتع (۱۵۰۴) اطلاع دهند.

سردشت با ۹۰ هزار هکتار جنگل و ۳۰ هزار هکتار مرتع بیشترین جنگل‌های آذربایجان‌غربی را داراست.

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


پایگاه خبری و تحلیلی سردشت پرس با مجوز به شماره ۷۸۸۹۷ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی