• تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 26 خرداد 1401 - 18:58
  • کد خبر : 1819
  • مشاهده :  -
  • چاپ خبر

۲ قطعه کبک در دامان طبیعت سردشت رها سازی شدند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سردشت گفت: ۲ قطعه کبک در دامان طبیعت زیبا و زیستگاه‌های منحصر به فرد این شهرستان رها سازی شدند. به گزارش سردشت پرِس ،خالد بایزیدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مامورین یگان حفاظت این شهرستان ۲ قطعه کبکی که مدتی قبل در جریان زنده‌گیری از یک شکارچی غیر مجاز، کشف

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سردشت گفت: ۲ قطعه کبک در دامان طبیعت زیبا و زیستگاه‌های منحصر به فرد این شهرستان رها سازی شدند.

به گزارش سردشت پرِس ،خالد بایزیدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مامورین یگان حفاظت این شهرستان ۲ قطعه کبکی که مدتی قبل در جریان زنده‌گیری از یک شکارچی غیر مجاز، کشف و ضبط کرده بودند امروز در دامان طبیعت زیبای سردشت رهاسازی شدند.

وی افزود: کبک‌ها پس از تیمار داری به مدت یک هفته و دریافت تایید سلامتی از دامپزشک در دامان طبیعت آزاد سازی شدند.رها سازی ۲ قطعه کبک در دامان طبیعت سردشت

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سردشت بیان کرد: کبک از پرندگان زیبا و خوش آوازی است که به علت شکار بی‌رویه شکارچیان تعداد آنها در بعضی از مناطق کاهش یافته که جهت جلوگیری از شکارغیرمجاز نیازمند کمک دوستداران زیست محیطی و طبیعت دوستان و رسانه‌ها هستیم.

این شهرستان دارای ۹۰ هزار هکتار جنگل و ۳۰ هزار هکتار مرتع با ۱۱ هزار هکتار منطقه حفاظت شده است.

بیش از ۳۰ تنوع گونه جانوری شامل خرس قهوه‌ای، گراز وحشی، سمندر کردستانی، لاک پشت ماهمیزی، سنجاب ایرانی و از پرنده ها، شاهین، عقاب، کبک و جغد و انواع دیگری از پرندگان آبزی و کنار آبزی در این شهرستان زیست می‌کنند.

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


پایگاه خبری و تحلیلی سردشت پرس با مجوز به شماره ۷۸۸۹۷ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی