• تاریخ انتشار : یکشنبه 15 خرداد 1401 - 12:04
  • کد خبر : 1711
  • مشاهده :  -
  • چاپ خبر

آیین سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی در سردشت برگزار شد

فرماندار سردشت با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) سردمدار توجه به ظرفیت بی نهایت مردم بود، گفت: همه کارها و بنیاد فکری حضرت امام (ره) مبتنی بر مردم بود و انقلابی که ایشان به عنوان بزرگ‌ترین رویداد تاریخی قرن بیستم به وجود آوردند مبتنی بر مردم شکل گرفت و به پیروزی رسید. به گزارش

فرماندار سردشت با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) سردمدار توجه به ظرفیت بی نهایت مردم بود، گفت: همه کارها و بنیاد فکری حضرت امام (ره) مبتنی بر مردم بود و انقلابی که ایشان به عنوان بزرگ‌ترین رویداد تاریخی قرن بیستم به وجود آوردند مبتنی بر مردم شکل گرفت و به پیروزی رسید.

به گزارش سردشت پرِس ، لقمان خسروپور روز پنجشنبه در آیین سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی که با حضور قشرهای مختلف مردم در مسجد جامع سردشت برگزار شد، با تسلیت سالروز ارتحال امام راحل اظهار کرد: بیش از سه دهه از رحلت جانسوز حضرت امام (ره) می‌گذرد اما همچنان روح پرفتوح ایشان در بین مردم ساری و جاری است.

وی بیان کرد: این تاثیر و نقش، از ۲ عامل مهم برگرفته شده که یکی از آنها الهی بودن و دیگری باور عمیق حضرت امام (ره) به مردم است.

فرماندار سردشت ادامه داد: چهار دهه از انقلاب شکوهمند اسلامی می‌گذرد و این انقلاب روز به روز با عظمت‌تر و با تکیه بر مردم، راه خود را می پیماید.

وی اظهار کرد: هشت سال تمام قدرت های جهان در مقابل انقلاب اسلامی ایستادند با آنچه که در توان داشتند و هر آنچه که توانستند انجام دادند، اما نتوانستند انقلاب اسلامی را زمین‌گیر کنند چون این انقلاب مبتنی بر مردم بود.

خسروپور تاکید کرد: همه مردم در پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی شریک و دخیل بودند، انقلابی که مردم پشت سرش باشند شکست خوردنی نیست و دشمنان نتوانستند انقلاب ما را زمین‌گیر کنند.

 وی گفت : بعد از آن انواع و اقسام تحریم‌ها، شیطنت‌ها، توطئه ها و هرچه توان زور داشتند بر سر مردم امتحان کردند اما باز راه به جایی نبردند چراکه جانشین به حق و شایسته حضرت امام (ره)، مقام معظم رهبری هستند که این مسیر و این بنیان فکری انقلاب اسلامی که مبتنی بر مردم است، را با اقتدار و عزت ادامه می دهند.

مسوول دفتر نماینده ولی فقیه در سپاه سردشت نیز در این مراسم گفت: حضرت امام (ره) یک سیاستمدار، اندیشمند فقیه و در عین حال عارف، یک رهبر سیاسی فیلسوف با ابعاد شخصیتی فراوان بود.

حجت‌الاسلام حمزه صحیحی افزود: مردم و مسوولان باید بصیرت و آگاهی کافی داشته باشند و اندیشه های الهی و سیاسی با تمام خصوصیات به نسل جوان انتقال داده و از تحریف جلوگیری شود.

در ادامه قرآن کریم توسط قاریان شهرستان قرائت شد و فاتحه و دعاخوانی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

شهرستان سردشت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و دارای چهار شهر، سه بخش ربط، مرکزی و وزینه با۶ دهستان و ۲۲۸ روستای سکنه‌دار و جمعیت ۱۲۰ هزار نفر است.

منبع : ایرنا

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


پایگاه خبری و تحلیلی سردشت پرس با مجوز به شماره ۷۸۸۹۷ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی