• تاریخ انتشار : سه‌شنبه 10 خرداد 1401 - 20:20
  • کد خبر : 1670
  • مشاهده :  -
  • چاپ خبر

فرماندار : کرایه ها در سردشت سرسام آور است/ مردم توان پرداخت اجاره بها ندارند

فرماندار سردشت گفت: توپوگرافی خاص شهرستان وضعیت و شرایطی فراهم کرده که این شهرستان با مشکل زمین مواجه باشد و زمین آنچنانی برای احداث مسکن ندارد. به گزارش سردشت پرس, لقمان خسروپور در جلسه بررسی مسایل و مشکلات شرکت‌‌های تعاونی مسکن و اجرای طرح ملی نهضت مسکن که با حضور فخاری معاون وزیر راه و

فرماندار سردشت گفت: توپوگرافی خاص شهرستان وضعیت و شرایطی فراهم کرده که این شهرستان با مشکل زمین مواجه باشد و زمین آنچنانی برای احداث مسکن ندارد.

به گزارش سردشت پرس, لقمان خسروپور در جلسه بررسی مسایل و مشکلات شرکت‌‌های تعاونی مسکن و اجرای طرح ملی نهضت مسکن که با حضور فخاری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ،ریاست شورای اسلامی شهر و شهردار برگزار شد افزود: کرایه ها در این شهرستان سرسام آور است و مردم توان پرداخت اجاره بها ندارند و مسکن مشکل جدی این شهرستان می‌باشد که امید است با اجرای طرح ملی مسکن شاهد گشایشی در این حوزه باشیم و مشکل مستأجرین برطرف شود .

وی بیان کرد: حل مشکل ۲۲ هکتار از زمین‌های شهرک فرهنگیان و ۱۷ هکتار از زمین‌های شهرک فدک ، ۴۰۰ هکتار از اراضی روستای بزیله و شرکت تعاونی دلاور از اولویت های مهم شهرستان است که انتظار می‌رود در چهارچوب قوانین موجود و جاری کشور برطرف شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن نیز در این جلسه اظهار کرد: مقرر شده صاحبان املاک و ساختمان های اداری در اراضی تصرفی بدون معارض با پرداخت قیمت کارشناسی صاحب زمینی که در آن واحد مسکونی ساخته‌اند ، شوند .

وی در خصوص روند طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان سردشت تصریح کرد: از ۶۸۰۰ خانوار ثبت نامی شهرستان تا کنون ۲ هزار خانوار واجد شرایط شناسایی شده‌اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اراضی مورد نیاز اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان سردشت شناسایی شده تا در اجرای طرح به کارگیری شوند .

فخاری ادامه داد: الحاق اراضی به محدوده، اعطای سند به مساکن ساخته شده در اراضی دولتی و حل مشکلات تعاونی‌ها از مسائل مورد پیگیری مردم این شهرستان است که با جدیت دنبال می‌شود.

وی افزود : حضور در شهرستان سردشت منجر شد تا از نزدیک در جریان مسائل قرار بگیریم و پیگیری موارد نیز در اولویت من خواهد بود.

سهمیه شهرستان سردشت از طرح نهضت ملی مسکن ساخت ۳۶۰۰ واحد مسکونی بوده و ۴۰ هکتار زمین برای اجرای طرح در نظر گرفته شده است.

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


پایگاه خبری و تحلیلی سردشت پرس با مجوز به شماره ۷۸۸۹۷ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی