• تاریخ انتشار : جمعه 30 اردیبهشت 1401 - 23:27
  • کد خبر : 1534
  • مشاهده :  -
  • چاپ خبر

وزیر ارشاد : ۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل سالن همایش های هفت تیر سردشت در نظر گرفته شده است

وزیر ارشاد و فرهنگ اسلامی گفت : برای تکمیل سالن همایش های بمباران شیمیایی هفت تیر سردشت مبلغ ۵۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است به گزارش سردشت پرس “محمد مهدی اسماعیلی” وزیر ارشاد و فرهنگ اسلامی در پی سفر رییس جمهور بە آذربایجان غربی امروز جمعه ۳۰ اردیبهشت ماه در راس هیئتی وارد

وزیر ارشاد و فرهنگ اسلامی گفت : برای تکمیل سالن همایش های بمباران شیمیایی هفت تیر سردشت مبلغ ۵۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است

به گزارش سردشت پرس “محمد مهدی اسماعیلی” وزیر ارشاد و فرهنگ اسلامی در پی سفر رییس جمهور بە آذربایجان غربی امروز جمعه ۳۰ اردیبهشت ماه در راس هیئتی وارد سردشت شد و در بدو ورود ضمن تجدید میثاق با آرمانهای شهدا به دیدار استاد خضر قادری مشهور به خله درزی هنرمند بزرگ کرد رفت و نشان هنری درجه یک را برای نخستین بار به یک هنرمند کرد اعطا کرد.

محمد مهدی اسماعیلی سپس در بین اعضای شورای اداری و معتمدان سردشت حاضر شد و گفت: برای تکمیل سالن همایش های بمباران شیمیایی هفت تیر سردشت مبلغ ۵۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است و مابقی هزینه ها در صورت نیاز تامین خواهد شد.

وی در خصوص مشکلات شهرستان سردشت نیز اظهار داشت: بازگشایی معابر مرزی تاثیر زیادی بر معیشت مرزنشینان دارد و در کنار ارتقای کیفیت جاده های بین شهری به عنوان دو معضل اساسی به صورت جدی پیگیری خواهند شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه فرهنگی نیز افزود: در حوزه فرهنگی مشکلات اصحاب رسانه و هنرمندان سردشت را پیگیری و حل می کنیم .

وی همچنین تاکید کرد: باتوجه به مشکلات حوزه درمان تجهیز بیمارستان سردشت نیز در پرونده مشکلات سردشت بررسی خواهد شد و برای حل مشکلات تلاش خواهیم کرد.

فرماندار سردشت نیز در این نشست با اشاره به اینکه شهرستان سردشت از معدود مناطق کشور است که راه بین شهری مناسب ندارد، افزود: تسریع در بهبود وضعیت راهها ، احداث تونل زمزیران، ارتقای جاده های شهرستان و تسریع در اتمام جاده سردشت ـ بوکان اولویتهای مطالبات مردم سردشت هستند.

همچنین احداث جاده سردشت به مهاباد از مسیر جانداران می تواند فاصله این شهرستان با مهابادرا ۳۰ کیلومتر کاهش دهد.

لقمان خسروپور افزود: بازگشایی معابر مرزی آرزوی مردم سردشت است که می تواند ضمن بهبود وضعیت معیشتی مردم از بیکاری و مهاجرت جوانان نیز جلوگیری کند.

وی همچنین گفت: تبدیل مرز سردشت به مرز رسمی تصویب شده است وی تاکنون اقدام موثری در این خصوص انجام نشده است و ایاب و ذهاب مسافر از این مرز هنوز صورت نمی گیرد.

خسروپور با اشاره به اهداف ساخت سد سردشت تاکید کرد: آبیاری ۷٨۰۰ هکتار از اراضی باغی این شهرستان از طریق آب دریاچه سد سردشت مصوب شده که برای اجرای این طرح نیازمند تخصیص اعتبار هستیم.

فرماندار سردشت تاکید کرد: احداث مرکز درمان ده سریع در شهرهای میرآباد و سردشت با توجه به فاصله مردم این دوشهر به مراکز درمانی و کمبود مراکز درمانی درون شهری از ضروریات هستند.نبود زیرساخت و مراکز اقامتی و رفاهی، اعطای زمین به تعاونی های مسکن، تبدیل میرآباد به شهرستان جزو دیگر مطالبات اعلام شده بود

گزارش : خالد امینی

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


پایگاه خبری و تحلیلی سردشت پرس با مجوز به شماره ۷۸۸۹۷ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی