• تاریخ انتشار : جمعه 16 اردیبهشت 1401 - 12:00
  • کد خبر : 1288
  • مشاهده :  -
  • چاپ خبر

سردشت ۳۵ مدرسه کانکسی و ۴ مدرسه تخریبی دارد

از نگرانی‌های این روزها در باب بازگشایی مدارس در سردشت ، بحث مدارس کانکسی و عدم وجود امکانات مناسب آموزشی و در حد استاندارد برای دانش‌آموزان در مناطق مختلف شهرستان سردشت است که علاوه بر نامطلوب بودن کیفیت آموزش، در شرایط فعلی و با حضور ویروس کرونا شرایط نامطلوب این کانکس‌ها بیشتر سبب نگرانی خانواده‌ها

از نگرانی‌های این روزها در باب بازگشایی مدارس در سردشت ، بحث مدارس کانکسی و عدم وجود امکانات مناسب آموزشی و در حد استاندارد برای دانش‌آموزان در مناطق مختلف شهرستان سردشت است که علاوه بر نامطلوب بودن کیفیت آموزش، در شرایط فعلی و با حضور ویروس کرونا شرایط نامطلوب این کانکس‌ها بیشتر سبب نگرانی خانواده‌ها شده است و ایبن در شرایطی است که معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری سردشت گفته که این شهرستان دارای ۳۵ مدرسه کانکسی و ۴ مدرسه تخریبی با سرانه فضای آموزشی ۳.۱ متر مربع است که نگاه‌ ویژه به این حوزه ضرورت دارد. 

به گزارش سردشت پرِس، “حسین خضری” معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری سردشت در جلسه بررسی مسایل و مشکلات حوزه فضای آموزشی سردشت که در سالن اجتماعات آموزش و پرورش این شهر برگزار شد، اظهار کرد: همزمان با آغاز سال جدید اجرای عملیات احداث ۱۲ مدرسه با ۷۲ کلاس شروع شده است که از این تعداد پنج مدرسه توسط خیرین و چهار مدرسه از محل اعتبارات توسعه و نوسازی مدارس، ۲ مدرسه به صورت مشارکتی توسط خیرین و نوسازی و یک مدرسه از محل اعتبارات ستاد بازآفرینی شهری احداث خواهد شد.

وی ضمن تقدیر از زحمات فرماندار سردشت و پیگیری و تلاش نماینده شهرستان‌های سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از این تعداد، هفت مدرسه در روستاها، چهار مدرسه در شهر سردشت و یک مدرسه در شهر نلاس احداث می شود.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری سردشت افزود: با وجود احداث این تعداد مدرسه هنوز نمی‌توان به سرانه فضای آموزشی استان و کشور رسید و بایستی در این حوزه نگاه ویژه ای به شهرستان شود.

 وی ادامه داد : از ۸۶ مصوبه سفر مقام عالی استان به شهرستان ۱۰ مصوبه آن مربوط به حوزه فضای آموزشی است که متاسفانه اقدامات آنچنانی انجام نگرفته و انتظار داریم در سریعترین زمان ممکن مصوبات پیگیری و به سرانجام برسند.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور نیز در این جلسه گفت: این سفر به دلیل جبران و تامین بخشی از کاستی‌های حوزه فضای آموزشی شهرستان انجام گرفت.

عبدالله‌زاده افزود: اکیپ حاضر در شهرستان تلاش‌شان این است تا به صورت عملیاتی اقداماتی انجام دهند.

وی اظهار کرد: سیاست محوری سازمان ، کمک به توسعه زیرساخت‌های مناطق مرزی با اولویت است و در این شهرستان نیز اولویت اتمام چندین طرح نیمه کاره و تجهیز تعدادی از مدارس مشخص شده است.

در پایان جلسه مقرر شد زمین مدرسه مسکن مهر دشت کپران تحویل سازمان نوسازی داده شود تا عملیات احداث آن آغاز شود و مدرسه شرف شهر ربط نیز تخریب و از نو ساخته شود و برای احداث دو مدرسه بازآفرینی شهری و مسکن مهر از طریق نماینده شهرستان جهت رفع موانع پیگیری‌هایی به عمل آید.

در این سفر یک روزه دکتر عطایی مشاور سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس کشور، مدیرکل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی نیز حضور داشتند که بعد از جلسه از روند اجرای عملیات طرح‌های مدرسه سازی بازدید و بر تسریع این عملیات تاکید شد.

به گزارش ایرنا، شهرستان سردشت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و دارای چهار شهر، سه بخش ربط، مرکزی و وزینه با۶ دهستان و ۲۴۶ روستا و جمعیت ۱۲۰ هزار نفر است.

در این شهرستان ۲۵ هزار و ۱۲۴ نفر دانش آموز با هزار و ۴۳ کلاس درس با تدریس ۱۸۴۵ معلم مشغول به تحصیل هستند

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


پایگاه خبری و تحلیلی سردشت پرس با مجوز به شماره ۷۸۸۹۷ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی