• تاریخ انتشار : چهارشنبه 31 فروردین 1401 - 18:21
  • کد خبر : 1092
  • مشاهده :  -
  • چاپ خبر

مدیر آموزش و پرورش سردشت: در حوزه زیرساخت های آموزشی مشکلات عدیده ای داریم

مدیر آموزش و پرورش سردشت گفت: در حوزه زیرساخت های آموزشی مشکلات عدیده ای داریم که با تمام توان و ظرفیت ها در تلاش برای جبران کمبودها و رفع مشکلات در این حوزه هستیم. به گزارش سردشت پرِس، نجم الدین سمیعی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در حوزه زیرساخت های


مدیر آموزش و پرورش سردشت گفت: در حوزه زیرساخت های آموزشی مشکلات عدیده ای داریم که با تمام توان و ظرفیت ها در تلاش برای جبران کمبودها و رفع مشکلات در این حوزه هستیم.

به گزارش سردشت پرِس، نجم الدین سمیعی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در حوزه زیرساخت های آموزشی مشکلات عدیده ای داریم که با تمام توان و ظرفیت ها در تلاش برای جبران کمبودها و رفع مشکلات در این حوزه هستیم.

وی افزود: همزمان با آغاز سال جدید اجرای عملیات احداث ۱۲ مدرسه با ۷۲ کلاس شروع شده است که از این تعداد پنج مدرسه توسط خیرین و چهار مدرسه از محل اعتبارات توسعه و نوسازی مدارس، ۲ مدرسه به صورت مشارکتی توسط خیرین و نوسازی و یک مدرسه از محل اعتبارات ستاد بازآفرینی شهری احداث خواهد شد .

مدیر آموزش و پرورش سردشت بیان کرد: از این تعداد، هفت مدرسه در روستاها، چهار مدرسه در شهر سردشت و یک مدرسه در شهر نلاس احداث می شود.

وی تاکید کرد: پیشرفت فیزیکی هشت مدرسه با ۳۷ کلاس دست تقریبا ۸۰ درصد است که تا اول مهرماه سال جاری تکمیل و تحویل آموزش و پرورش داده خواهد شد .

وی با بیان اینکه مابقی مدارس در سال ۱۴۰۲ تکمیل و تحویل داده خواهد شد، اضافه کرد:  مدارس روستای ” بانه زیر” ، “مردانه”، “بیشاسب” ، “دینداران” ، “سستان و ساوان جدید” همراه ۲ مدرسه خدیجه کبری (س) سردشت و مولوی شهر نلاس از مدارسی هستند که مهرماه امسال تکمیل می شوند.

 وی اظهار کرد:  خیران نقش مهمی در احداث مدارس در این شهرستان دارند و از مجموع اعتبارات تخصیصی مدارس، ۵۲ میلیارد ریال به همت خیران تامین شده است.

 وی بیان کرد: سرانه فضای آموزشی در سردشت ۳.۱ متر، در استان ۵.۲۱ متر و در  کشور ۸.۱ است که در صورت اتمام این طرح‌ها فضای آموزشی این شهرستان به ۳.۵ متر می‌رسد .

وی ادامه داد: در سفر استاندار آذربایجان غربی نیز هشت مصوبه در حوزه آموزش و پرورش به تصویب رسید که با اجرایی شدن آنها پنج مدرسه با ۵۴ کلاس درس به سرانه فضای آموزشی اضافه می‌شود و به زودی نسبت به اجرایی شدن آنها اقدام خواهد شد. 

به گزارش ایرنا، شهرستان سردشت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و دارای چهار شهر، سه بخش ربط، مرکزی و وزینه با۶ دهستان و ۲۴۶ روستا و جمعیت ۱۲۰ هزار نفر است .

در این شهرستان ۲۵ هزار و ۱۲۴ نفر دانش آموز با هزار و ۴۳ کلاس درس با تدریس ۱۸۴۵ معلم مشغول به تحصیل هستند.

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


پایگاه خبری و تحلیلی سردشت پرس با مجوز به شماره ۷۸۸۹۷ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی