• تاریخ انتشار : شنبه 20 فروردین 1401 - 16:15
  • کد خبر : 897
  • مشاهده :  -
  • چاپ خبر

سال آینده در دو شهرستان سلماس و سردشت سینما افتتاح می‌شود

رئیس حوزه هنری استان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه سال آینده در دو شهرستان سلماس و سردشت سینما افتتاح می‌شود گفت: مرحله مطالعاتی سینمای شهرستان‌های ماکو، نقده، خوی و مهاباد نیز امسال آغاز می‌شود. به گزارش سردشت پرس به نقل از اداره کل فرهنگ و ارشاد آ.غ ، احد هوشمند قره‌باغ صبح امروز در نشست خبری

رئیس حوزه هنری استان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه سال آینده در دو شهرستان سلماس و سردشت سینما افتتاح می‌شود گفت: مرحله مطالعاتی سینمای شهرستان‌های ماکو، نقده، خوی و مهاباد نیز امسال آغاز می‌شود.

به گزارش سردشت پرس به نقل از اداره کل فرهنگ و ارشاد آ.غ ، احد هوشمند قره‌باغ صبح امروز در نشست خبری به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی، ضمن تبریک و بزرگداشت این ایام، با اشاره به عملکرد حوزه هنری استان آذربایجان‌غربی در سال گذشته، اظهار داشت: با توجه به شیوع کرونا، برگزاری مراسمات و جشنواره های حوزه هنری با محدودیت‌هایی روبرو بوده اما فعالیت‌های حوزه هنری تعطیل نشده است.

این فعالیت‌ها شامل جشنواره لبخندهای آذربایجان، همایش ادبی بایاتی، نمایش‌های خیابانی، نمایشگاه هنری یاران باکری، راه‌اندازی نمایشگاه در فضای مجازی و آموزش هنرهای تصویری در مناطق کم‌برخوردار بود.

وی با اشاره به تمرکززدایی فعالیت های هنری و فرهنگی از مرکز استان آذربایجان‌غربی،گفت: امسال جشن هنر انقلاب اسلامی به منظور تمرکززدایی فعالیت‌های فرهنگی و هنری از مرکز استان در شهرستان شوط برگزار می‌شود.

رئیس حوزه هنری آذربایجان‌غربی عنوان کرد: در سال گذشته سعی شد تا فعالیت‌های فرهنگی را به سایر شهرستان‌ها تعمیم دهیم و از مساجد به عنوان پایگاه‌های فرهنگی استفاده کنیم.

وی جانمایی تندیس شهید آوینی در ساختمان حوزه هنری، بازدید از یادمان حماسه چالدران، اکران فیلم موقعیت مهدی ویژه هنرمندان، زیارت مزار شهدا و فعالیت‌های مجازی را به عنوان برنامه‌های حوزه هنری به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی برشمرد.

هوشمند قره‌باغ ضمن اشاره به بازسازی سینماها در سال گذشته گفت: بازسازی پردیس سینمایی ارومیه که از 2 سال پیش آغاز شده بود که به دلیل شیوع کرونا و افت درآمد سینماها، روند بازسازی با مشکلاتی روبرو شده بود اما امسال پروژه بازسازی پیشرفت خوبی داشته و بر همین اساس بهار امسال شاهد افتتاح پردیس سینمایی در ارومیه هستیم.

وی در خصوص افتتاح سینما در سایر شهرستان‌ها بیان داشت: در سال آینده در دو شهرستان سلماس و سردشت سینما افتتاح می‌شود و مرحله مطالعاتی سینمای شهرستان‌های ماکو، نقده، خوی و مهاباد نیز آغاز می‌شود.

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


پایگاه خبری و تحلیلی سردشت پرس با مجوز به شماره ۷۸۸۹۷ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی