• تاریخ انتشار : جمعه 6 اسفند 1400 - 3:37
  • کد خبر : 3072
  • مشاهده :  -
  • چاپ خبر

ادمین کانال تیمارستان مجازی بوکان دستگیر شد

فرمانده نیروی انتظامی بوکان از دستگیری ادمین یک کانال تلگرامی هتاک در بوکان خبر داد و گفت: فرد دستگیر شده ۱۹ سال سن دارد. فرمانده نیروی انتظامی بوکان از دستگیری ادمین یک کانال تلگرامی هتاک در بوکان خبر داد و گفت: فرد دستگیر شده ۱۹ سال سن دارد. به گزارش سردشت پرس به نقل از

فرمانده نیروی انتظامی بوکان از دستگیری ادمین یک کانال تلگرامی هتاک در بوکان خبر داد و گفت: فرد دستگیر شده ۱۹ سال سن دارد.

فرمانده نیروی انتظامی بوکان از دستگیری ادمین یک کانال تلگرامی هتاک در بوکان خبر داد و گفت: فرد دستگیر شده ۱۹ سال سن دارد.

به گزارش سردشت پرس به نقل از زریان موکریان، سرهنگ سلمان حیدری در جمع خبرنگاران گفت:در پی وصول اخباری در فضای مجازی مبنی اینکه شخص یا اشخاص ناشناس با ساخت کانالی تلگرامی اقدام به جمع آوری تصاویر خصوصی افراد خصوصا جوانان و نوجوان نموده اند و در ادامه با تهدید از صاحبان تصاویر ، مبالغی را جهت حذف عکس اخاذی می نمود موضوع به طور ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

ادمین ۱۹ ساله

رئیس پلیس بوکان افزود: با انجام اقدامات فنی پلیسی و مهندسی اجتماعی فضای مجازی، مدیر کانال(جوانی ۱۹ساله) شناسایی و بادهماهنگی قضایی و با نظارت مستقیم فرماندهی طی یک عملیات منسجم دستگیر گردید.
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم به همراه پرونده به مرجع قضایی معرفی شده است تصریح کرد: انتشار تصاویر خصوصی افراد به هرشکل ممکن و به خصوص در فضای مجازی جرم محسوب شده و برابر قانون با آن برخورد خواهد شد.

کانال در اختیار پلیس فتا قرار گرفت

این سخنان بعد از آن طرح شد که پلیس فتا ساعت ۱۳ امروز کانال مورد نظر را به کنترل خود در آورد و پیام را به شرح زیر در این کانال منتشر کرد:
بسمه تعالی
ضمن عرض سلام خدمت کاربران کانال فوق
با توجه به فعالیت های اخیر کانال تیمارستان مجازی و انتشار تصاویر تعداد زیادی از جوانان شهرستان بوکان و شهرستان های همجوار، اقدامات فنی و تخصصی جهت شناسایی ادمین کانال توسط پلیس فتا فرماندهی انتظامی بوکان انجام و هویت همه ادمین های کانال فوق شناسایی و یکی از ادمین های اصلی کانال نیز دستگیر گردید.
ضمنا با توجه به اینکه ربات متصل به کانال نیز شناسایی شده، کلیه کاربرانی که اقدام به ارسال تصاویر به ربات مذکور می نمایند نیز تحت پیگرد قانونی صرار خواهند گرفت.

از تسویه حساب تا باجگیری

کانال تیمارستان مجازی که تنها سه روزاز تاسیس آن می گذرد با شعار ضد شاخ و شاخ شکن بیش از هفت هزار عضو جذب کرده بود.( شاخ اصطلاحی است که برای فعالان شبکه های اجتماعی چون اینستاگرام به کار می رود.)
بر اساس آخرین پیامی که ادمین منتشر کرده تصاویر منتشر شده توسط افراد مختلف به ربات اعلام شده از سوی ادمین ارسال می شود.
به نظر می رسد این افراد به هدف تسویه حساب و اغده گشایی تصاویر دختر و پسر های جوان را ارسال کرده اند.
این کانال تلگرامی با بازنشر کردن تصاویری خصوصی و شخصی دختر و پسرهای جوان بوکانی و نوشتن متنهای غیر اخلاقی و سرشار از توهین و افترا، آبروی خانواده های بوکان را به ابزاری برای باج‌خواهی تبدیل کرده است.
یکی از قربانیان این کانال هتاک به زریان موکریان گفت: ادمین این کانال در ازای دریافت کد شارژ سیم کارت‌های اقدام به حذف تصویر دوستان و آشنایان آنها کرده است.
نکته جالب توجه اینکه ادمین و قربانیان این کانال همگی متولدین اواخر دهه ۷۰ و اوایل دهه ۸۰ هستند.

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


پایگاه خبری و تحلیلی سردشت پرس با مجوز به شماره ۷۸۸۹۷ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی