• تاریخ انتشار : شنبه 24 فروردین 1398 - 0:18
  • کد خبر : 122
  • مشاهده :  -
  • چاپ خبر

جلسه ساماندهی امور جوانان در سردشت برگزار شد

با حضور مدیر کل ورزش و جوانان استان جلسه ساماندهی امور جوانان در سردشت برگزار شد همزمان با اغاز هفته جوان عبداله چمن گلی مدیر کل ورزش و جوانان استان در سردشت حضور یافت و در جلسه ای با حضور فرماندار و اعضای شورای اداری مشکلات حوزه ورزش و جوانان سردشت مورد بحث و بررسی

با حضور مدیر کل ورزش و جوانان استان جلسه ساماندهی امور جوانان در سردشت برگزار شد

همزمان با اغاز هفته جوان عبداله چمن گلی مدیر کل ورزش و جوانان استان در سردشت حضور یافت و در جلسه ای با حضور فرماندار و اعضای شورای اداری مشکلات حوزه ورزش و جوانان سردشت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دکتر چمن گلی در این جلسه ضمن تبریک هفته جوان به موضوع لزوم خدمت رسانی به مناطق کمتر توسعه یافته شهرستان اشاره کرد و افزود: خدمت به مناطق محروم جزو افتخارات من است و چندین بار حضورم در سردشت و تلاش برای رفع نواقص و کاستی ها در حوزه ورزش و جوانان نشان از ارادت قلبی من به مردم شهید پرور سردشت است.

چمن گلی در حوزه موضوعات اجتماعی و فرهنگی مربوط به جوانان به دو بحث اشتغال و طلاق اشاره کرد و خاطر نشان کرد: ورزش می تواند زمینه ساز ایجاد اشتغال برای جوانان باشد و با سرمایه گذاری 2 بخش دولتی و خصوصی در این حوزه می توان شاهد اشتغال جوانان و انجام کارهای زیربنایی و اصولی در حوزه اشتغال باشیم.

وی همچنین موضوع طلاق را یک معضل بسیار بزرگ خواند که هم اکنون گریبانگیر جامعه شده است و افزود: اهمیت دادن به تجملات و ظواهر زندگی، به فراموشی سپاردن معنویات و کم توجهی به ریش سفیدان و بزرگان خانواده از جمله عوامل اصلی افزایش طلاق است و نیازمند توجه ویژه مقامات متولی به این موضوع و برگزاری جلسات و راه اندازی کمیته های تخصصصی در این حوزه است.

چمن گلی در خصوص موضوع ورزش نیز خاطر نشان کرد: ورزش به زندگی شور و امید می بخشد و تلاش برای همگانی کردن ورزش، تلاش برای بانشاط کردن جامعه است.

وی همچنین به نقش زن در این خصوص اشاره کرد و گفت: خانواده سالم در گرو شادابی و سلامت روحی زن است و تحقق این امر نیازمند فراهم کردن محیطی امن و در عین حال پر انرژی برای زن است که ورزش می تواند یکی از ابزارهای ایجاد این تکاپو و سرزندگی باشد.

خرید تشک و اختصاص 300 میلیون ریال برای هیئت های ورزشی،-تجهیز سالن های ورزشی در سال جدید، تداوم نگاه خاص و ویژه به سردشت در سال 98، اعطای وام های اشتغال زایی در حوزه های مشاغل خانگی و ورزش برای شهرهای زیر 20 نفر جمعیت شهرستان که تا کنون بالغ بر 600 میلیون تومان از محل 6 میلیار تومان در نظر گرفته شده واگذار کردیده و کماکات تداوم دارد،حمایت از بخش خصوصی با اعطای زمین و وام در صورت ورود به موضوع ورزش سرمایه گذاری در این حوزه از دیگر مواردی بود که چمن گلی در این جلسه به انها اشاره کرد.

فرماندار سردشت نیز در این جلسه ضمن تقدیر از توجه مقامات استانی به سردشت افزود: اگر سردشت در کانون توجه مقامات استانی قرار می گیرد میتوان در کمتریت زمان ممکن شاهد زدودن غبار محرومیت از منطقه و گام برداشتن به سمت توسعه و شکوفایی باشیم.

نخشی پور توجه ویژه به جوانان به عنوان نیروهای قابل سرمایه گذاری برای آینده را خواستار شد و افزود: هرگاه مشکلات جوانان در حوزه های مختلف فرهنگی اقتصادی و اجتماعی مورد توجه قرارر گیرد و برای برطرف کردن آنها تلاش و اقدامی اساسی صورت گیرد، می توان به اینده و پیشرفت جامعه امیدوار بود.

فرماندار سردشت توجه به ورزش و تلاش برای احیای مجدد آن در دو حوزه ورزشهای بومی محلی و ورزشهای مدرن و کلاسیک خواستار شد و تاکید کرد:باید امکانات لازم در این دو حوزه برای ورزشکاران و ورزش دوستان فراهم و کمبودهای که تا کنون گریبانگیر شهرستان بوده برطرف گردد.

توسعه ورزش همگانی، اولویت دادن به مناطق محروم شهرستان و امکانات دهی، توجه ویژه به ورزش روستایی و عشایری، تسریع در اتمام پروژه های عمرانی علی الخصوص ورزشی شهرستان، ایجاد باشگاههای ورزشی در مناطق حاشیه شهر و استعداد یابی از دیگر مواردی بودند که فرماندار به آنان اشاره کرد.

همچنین با پیشنهاد اعضا مراسماتی در هفته جوان در سردشت برگزار خواهد شد که پیاده روی خانوادگی، مسابقات ورزشی و بازیهای محلی، جام هفته جوان، غبار روبی مزار شهدا، دیدار با ورزشکاران برتر شهرستان، برگزاری مراسمات جنگ شادی، جشنواره غذاهای محلی از جمله این برنامه هاست.

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


پایگاه خبری و تحلیلی سردشت پرس با مجوز به شماره ۷۸۸۹۷ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی