• تاریخ انتشار : سه‌شنبه 12 اردیبهشت 1402 - 14:45
  • کد خبر : 3600
  • مشاهده :  -
  • چاپ خبر

بزرگترین جشنواره فرهنگی غرب کشور فردا در شهرستان سردشت برگزار می‌شود

جشنواره سراسری موسیقی «بیت و حیران » شهرستان سردشت ، کار خود را با حضور استاد ” خضر قادری ” و بیش از 110 هنرمند از اقصی نقاط کشور در 13 اردیبهشت آغاز خواهد کرد. به گزارش سردشت پرِس ، این جشنواره در هر دوره با حضور هنرمندان استان‌های مختلف کشور در 2 بخش مسابقه

جشنواره سراسری موسیقی «بیت و حیران » شهرستان سردشت ، کار خود را با حضور استاد ” خضر قادری ” و بیش از 110 هنرمند از اقصی نقاط کشور در 13 اردیبهشت آغاز خواهد کرد.

به گزارش سردشت پرِس ، این جشنواره در هر دوره با حضور هنرمندان استان‌های مختلف کشور در 2 بخش مسابقه و گروه نوازی برگزار می‌شود.

بخش مسابقه این جشنواره شامل تک‌خوانی (مقام، بیت، لاوک، حیران، هوره، بند، عاشیقی، آواهای محلی) و تک نوازی سازهای اصیل (زهی، بادی و کوبه ای نظیر نرمه‌نای، دف، شمشال، تنبک، توزله، قوپوز، بالابان، نقاره، کمانچه، سرنا، تنبور، دیوان، دوتار و چگور) بر اساس سنت موسیقیایی هر منطقه است.

بخش گروه‌نوازی نیز برای اجرای عمومی گروه‌های موسیقی به منظور اجرای نواهای سنتی، محلی و آیینی در مدت برگزاری این جشنواره پیش بینی شده است.

جشنواره موسیقی بیت و حیران سردشت در سال 1397 به عنوان اولین اثر معنوی و ناملموس حوزه فرهنگ و ارشاد در سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور به ثبت ملی رسید.

آیین افتتاحیه دهمین جشنواره سراسری موسیقی «بیت و حیران» سردشت با حضور استاد ” خضر قادری ” و بیش از 110 هنرمند از اقصی نقاط کشور در 13 اردیبهشت برگزار خواهد شد.

آیین اختتامیه آن نیز با تجلیل از آثار برتر، روز پنجشنبه 14 اردیبهشت با حضور مسوولان کشوری، استانی و شهرستانی در سردشت برگزار می شود.

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


پایگاه خبری و تحلیلی سردشت پرس با مجوز به شماره ۷۸۸۹۷ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی