• تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 دی 1401 - 9:08
  • کد خبر : 3324
  • مشاهده :  -
  • چاپ خبر

رفع تصرف اراضی ملی در منطقه حفاظت شده میرآباد سردشت

رییس اداره حفاظت محیط زیست سردشت گفت: بخشی از اراضی ملی تصرف شده در منطقه حفاظت شده میرآباد این شهرستان به مساحت ۵۵۲ مترمربع خلع ید و رفع تصرف شد. به گزارش سردشت پرِس، خالد بایزیدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: در راستای صیانت از بیت المال و حقوق عامه

رییس اداره حفاظت محیط زیست سردشت گفت: بخشی از اراضی ملی تصرف شده در منطقه حفاظت شده میرآباد این شهرستان به مساحت ۵۵۲ مترمربع خلع ید و رفع تصرف شد.
به گزارش سردشت پرِس، خالد بایزیدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: در راستای صیانت از بیت المال و حقوق عامه اراضی مذکور پس از سیر مراحل قانونی و قضایی در منطقه حفاظت شده میرآباد آزاد سازی شد.

وی افزود: در این پرونده، شخصی به صورت غیرقانونی این قسمت از اراضی ملی در منطقه حفاظت شده امیرآباد را با حصارکشی و نصب موانع تصرف کرده بود که با پیگیری قضایی و دستور دادستان و همکاری مردم این منطقه رفع تصرف شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست سردشت گفت: این فرد متخلف قصد داشت، با حصار کشی این محدوده، در آینده با ساخت و ساز ادعای مالکیت بر آن داشته باشد که با همکاری مردم و تلاش ماموران یگان حفاظت ناکام ماند.

وی با بیان اینکه حفاظت از اراضی ملی و مناطق حفاظت شده تنها وظیفه محیط زیست نیست، اضافه کرد: تمام افراد جامعه و تمامی دستگاه های اجرایی باید در قبل محفاظت از این مناطق خود را مسوول بدانند.

بایزیدی از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده تجاوز به حریم مناطق حفاظت شده و عرصه‌های ملی به ماموران یگان حفاظت این اداره اطلاع دهند تا در اولین فرصت اقدام قانونی در مورد آن صورت گرفته و از تخریب‌ این عرصه‌ها جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه منطقه جنگلی میرآباد سردشت با مساحت ۱۱ هزار و ۵۰۰ هکتار تنها منطقه حفاظت شده در این شهرستان است، یادآور شد: منطقه جنگلی میرآباد در سال ۱۳٨۴ به منطقه حفاظت شده ارتقا یافت و در این منطقه گونه‌های جانواری مانند خرس قهوه‌ای، لاک پشت محمیل و سمندر کردستانی زیست می‌کنند که جزو گونه‌های در حال انقراض هستند.

بایزیدی ادامه داد: از دیگر گونه‌های شاخص جانوری منطقه می توان به سنجاب ایرانی (با جمعیت مناسب)، گراز، گرگ، خرگوش، روباه، لک لک سفید، کشیم بزرگ، شاه بوف، قرقی، گونه‌هایی از اردک‌ها، کاکایی، حواصیل و پرندگان کنار آبزی اشاره کرد که در این منطقه زیست می‌کنند.

سردشت با ۹۰ هزار هکتار جنگل و ۳۰ هزار هکتار مرتع بیشترین جنگل‌های آذربایجان‌غربی را داراست، این شهرستان در جنوب آذربایجان‌غربی و در امتداد مرزهای ایران با کشور عراق قرار دارد.

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


پایگاه خبری و تحلیلی سردشت پرس با مجوز به شماره ۷۸۸۹۷ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی