• تاریخ انتشار : یکشنبه 20 آذر 1401 - 8:48
  • کد خبر : 3282
  • مشاهده :  -
  • چاپ خبر

مجوز‌های احداث موزه صلح سردشت اخذ شد

سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سردشت گفت: مجوز‌های احداث نخستین موزه صلح استان آذربایجان‌غربی در این شهرستان اخذ و مقدمات برای ساخت این موزه انجام شد. به گزارش سردشت پرِس، صلاح محمدی سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سردشت گفت: مجوز ماده ۲۳ احداث موزه صلح سردشت از نهاد‌های مربوطه

سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سردشت گفت: مجوز‌های احداث نخستین موزه صلح استان آذربایجان‌غربی در این شهرستان اخذ و مقدمات برای ساخت این موزه انجام شد.
به گزارش سردشت پرِس، صلاح محمدی سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سردشت گفت: مجوز ماده ۲۳ احداث موزه صلح سردشت از نهاد‌های مربوطه از جمله شهرداری، راه و شهرسازی و حفاظت محیط زیست اخذ شده و شروع عملیات اجرایی آن نیازمند تخصیص اعتبارات ملی است.

وی اضافه کرد: قرار است ساختمان این موزه در چهار طبقه و به مساحت سه هزار و ۵۰۰ مترمربع شامل موزه صلح و دفاع مقدس، موزه مردم شناسی، بخش اداری و سالن همایش احداث شود که برای احداث آن ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برآورد شده است.

سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سردشت گفت: هم اکنون علاوه بر اخذ مجوز‌های لازم برای احداث موزه صلح سردشت، زمینی به مساحت ۲ هزار و ۵۰ مترمربع شناسایی و سند آن نیز به نام موزه صلح ثبت شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه سردشت در یک منطقه کوهستانی و پوشیده از جنگل قرار دارد، تامین زمین مورد نیاز برای احداث موزه صلح بسیار سخت بود لذا صدور سند زمین و اخذ مجوز‌های لازم برای این منظور می‌تواند گام مهمی در روند احداث موزه صلح سردشت باشد.

محمدی گفت: احداث این موزه نقش مهمی در حفظ و نشر آثار دوران دفاع مقدس و خاطرات شهدا و جانفشانی‌ها و ایثارگری‌های مردم بویژه جانبازان شیمیایی سردشت دارد و احداث این موزه صلح یکی از آرزو‌های جانبازان شیمیایی است.

استاندار آذربایجان غربی تیر ماه امسال در سفر خود به سردشت ابتدا در میدان «سرچشمه»، محل اصابت بمب‌های شیمیایی حضور یافت و پس از آن تا گلزار شهدای این بمباران را در کنار حضور مردم پیاده طی کرد.

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


پایگاه خبری و تحلیلی سردشت پرس با مجوز به شماره ۷۸۸۹۷ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی