• تاریخ انتشار : یکشنبه 13 آذر 1401 - 14:25
  • کد خبر : 3262
  • مشاهده :  -
  • چاپ خبر

57 كيلومتر از شبكه مسي شهرستان سردشت به كابل خودنگهدار تبديل شد

مدير توزيع برق سردشت گفت: طبق برنامه تبديل شبكه مسي به كابل خود نگهدار در سال 1401، تا كنون 57 كيلومتر از شبكه سيم مسي اين شهرستان در 2 حوزه شهري و روستايي به كابل خودنگهدار تبديل شده است. به گزارش سردشت پرِس به نقل از روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق آذربايجان غربي فريدون

مدير توزيع برق سردشت گفت: طبق برنامه تبديل شبكه مسي به كابل خود نگهدار در سال 1401، تا كنون 57 كيلومتر از شبكه سيم مسي اين شهرستان در 2 حوزه شهري و روستايي به كابل خودنگهدار تبديل شده است.

به گزارش سردشت پرِس به نقل از روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق آذربايجان غربي فريدون محمدپور با اشاره به اجراي طرح تبديل شبكه سيم مسي به كابل خودنگهدار در شهرستان سردشت، عنوان كرد: اين مديريت از ابتداي سال جاري با حضور و همكاري گروه هاي اجرايي و نظارتي اقدام به اجراي پروژه جايگزيني كابل خودنگهدار به جاي سيم مسي كرد كه از ابتداي سال تا كنون 57 كيلومتر شبكه سيم مسي در 2 حوزه شهري و روستايي به كابل خودنگهدار تبديل شده است.

وي ادامه داد: از مجموع 407 كيلومتر شبكه فشار ضعيف موجود در سطح شهرستان سردشت، در سال هاي گذشته بيش از 120 كيلومتر آن به كابل خودنگهدار تبديل و مابقي نيز طبق برنامه در سال هاي آتي به اتمام مي رسد. مدير توزيع برق سردشت همچنين خاطر نشان كرد: تا كنون بيش از 67 كيلومتر شبكه مسي معادل 30 درصد بخش روستايي و بيش از 120 كيلومتر شبكه معادل 60 درصد بخش شهري اين شهرستان به كابل خودنگهدار تبديل شده است.

محمدپور تشريح كرد: بخش اعظمي از روستاهاي اين شهرستان در مناطق صعب العبور و با دسترسي بسيار سخت قرارگرفته و همين امر نيز باعث شده تا سختي كار، عمليات برق رساني به اين روستاها و بهسازي شبكه را دوچندان كند؛ با اين وجود از 207 روستاي واقع در شهرستان سردشت تاكنون شبكه توزيع برق 60 روستا به طور كامل به كابل خودنگهدار تبديل شده است.

وي افزايش قابليت اطمينان در مقابل شرايط جوي و اتفاقات ناشي از برخورد اشياي خارجي و اصلاح ولتاژ مشتركان را از مزيت هاي مهم اجراي پروژه تبديل شبكه سيم مسي به كابل خودنگهدار برشمرد و گفت: اين طرح علاوه بر جمع آوري برق هاي غيرمجاز و جلوگيري از سرقت انرژي، داراي مزايايي از جمله ارتقاي ايمني شهروندان، توجه به مسايل محيط زيستي با حذف شاخه زني درختان در تماس با شبكه و كاهش تلفات نيز مي باشد.

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


پایگاه خبری و تحلیلی سردشت پرس با مجوز به شماره ۷۸۸۹۷ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی