• تاریخ انتشار : سه‌شنبه 1 آذر 1401 - 14:16
  • کد خبر : 3244
  • مشاهده :  -
  • چاپ خبر

ورود روزانه بیش از ۳۰۰ دستگاه کامیون به گمرک کیله سردشت

رییس گمرک کیله سردشت گفت: روزانه بیش از ۳۰۰ دستگاه کامیون ویژه صادرات و واردات انواع کالاها وارد این گمرک می شود. به گزارش سردشت پرِس ، یوسف شریف‌ پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: بخشی از این کامیون ها ویژه کالاهای وارداتی از شمال عراق و بخش دیگری

رییس گمرک کیله سردشت گفت: روزانه بیش از ۳۰۰ دستگاه کامیون ویژه صادرات و واردات انواع کالاها وارد این گمرک می شود.

به گزارش سردشت پرِس ، یوسف شریف‌ پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: بخشی از این کامیون ها ویژه کالاهای وارداتی از شمال عراق و بخش دیگری هم ویژه کالاهای صادراتی است که از مناطق مختلف کشور به این مرز می آیند و سپس به بازارهای عراق صادر می شوند.

وی با اشاره به فعالیت روزانه مرز کیله سردشت اضافه کرد: این مرز در طول سال، فعالیت خود را در زمینه ترخیص کالاهای وارداتی و صادراتی به بازرگانان و تجار انجام می دهد.

رییس گمرک کیله سردشت با اشاره به اینکه در نیمه نخست امسال بیش از ۷۰ میلیون دلار کالا از این گمرک به عراق صادر شده، افزود: کالاهای صادر شده از این مرز رسمی شامل میوه، تره بار، محصولات فلزی، پلاستیکی و پوکه معدنی بوده است.

وی ادامه داد: بازرگانان و تجار می‌توانند کالاهای خود را پس از ورود به کشور از طریق مرز رسمی کیله ترخیص و از معافیت‌ها و تخفیف‌های مناطق مرزی و کارت مرزنشینی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه حذف کشور ثالث و کم شدن هزینه‌های حمل و نقل برای تجار و بازرگانان از مزایای راه اندازی ترانزیت داخلی در این مرز است، گفت: با ارتقای زیرساخت‌ها حجم مبادلات مرزی هم در این مرز افزایش می‌یابد.

شریف‌پور اضافه کرد: مرز کیله تا سردشت ۱۸ کیلومتر و تا شهر قلعه‌دیزه عراق ۱۷ کیلومتر مسافت دارد و این فاصله کمترین مسافت بین ۲ شهر مرزی در غرب کشور و از دیگر مزیت‌های این مرز است.

به گزارش سردشت پرِس ، بازارچه مرزی کیله سردشت از سال ۱۳۸۲ برای تسریع در صادرات کالا و تولیدات داخلی کشور آغاز به کار کرد و این بازارچه مرزی سال گذشته به عنوان یکی از مرزهای رسمی کشور در هیأت دولت به تصویب رسید و روزانه بیش از ۵۰۰ نفر در این بازارچه مرزی امرار معاش می‌کنند.

شهرستان سردشت با جمعیت ۱۲۰ هزار نفر در جنوب آذربایجان‌غربی و در امتداد مرزهای ایران با شمال عراق قرار گرفته، این شهرستان مرزی دارای ۲ بازارچه مرزی مصوب «کیله» و «اشکان» در طول مرز با شمال عراق است.

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


پایگاه خبری و تحلیلی سردشت پرس با مجوز به شماره ۷۸۸۹۷ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی