• تاریخ انتشار : شنبه 28 آبان 1401 - 14:14
  • کد خبر : 3241
  • مشاهده :  -
  • چاپ خبر

سردشت بیشترین تعداد اقامتگاه بوم‌گردی در آذربایجان غربی را دارد

مسوول اقامتگاه‌های بوم‌گردی میراث فرهنگی آذربایجان غربی از فعالیت ۳۶ واحد بوم‌گردی متعلق به بخش خصوصی در ۱۲ شهر این استان خبر داد و گفت: بیشترین تعداد این واحدها در شهرستان سردشت ایجاد شده است. به گزارش سردشت پرِس ، «ودود فخاری» روز شنبه در گفت وگو ‌با ایرنا اظهار کرد: سردشت بخاطر برخورداری از

مسوول اقامتگاه‌های بوم‌گردی میراث فرهنگی آذربایجان غربی از فعالیت ۳۶ واحد بوم‌گردی متعلق به بخش خصوصی در ۱۲ شهر این استان خبر داد و گفت: بیشترین تعداد این واحدها در شهرستان سردشت ایجاد شده است.

به گزارش سردشت پرِس ، «ودود فخاری» روز شنبه در گفت وگو ‌با ایرنا اظهار کرد: سردشت بخاطر برخورداری از طبیعت بکر و زیبا، مورد استقبال خوب گردشگران است و ۹ واحد اقامتگاه بوم‌گردی در مناطق شهری و روستایی این شهرستان ایجاد شده است.

وی افزود: پس از سردشت، شهرستان تکاب نیز بخاطر قرار گرفتن مجموعه جهانی تخت سلیمان هفت واحد اقامتگاه بوم‌گردی دارد.
مسوول اقامتگاه‌های بوم گردی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی ادامه داد: شهرهای اشنویه، سلماس، شوط، نقده، پیرانشهر، خوی، ارومیه، ماکو، بوکان و ‌مهاباد نیز هر کدام یک یا ۲ اقامتگاه بوم‌گردی دارند.
فخاری یادآور شد: از سال ۱۳۹۳ که ضوابط اقامتگاه بوم‌گردی اعلام شد برای نهادینه سازی ایجاد اقامتگاه‌ها، فعالیت‌ها و برنامه‌های مختلفی انجام شد.
وی گفت: چنانکه همایشی با حضور دهیاران، بخشداران و کارآفرینان برتر با هدف ‌شناساندن مزایای راه اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی به عنوان معیشت جایگزین در روستاها به روستایبان برگزار و مزیت‌های بوم‌گردی برای آنها تبیین شد.

۳۶ اقامتگاه بوم‌گردی در آذربایجان غربی فعال است

فخاری با بیان اینکه برخی از اقامتگاه‌های بوم‌گردی هم که به شکل غیرمجاز کار می‌کنند اگر نیاز به برخورد باشد به پلیس اماکن و ‌نیروی انتظامی گزارش می‌کنیم، افزود: به این اقامتگاه‌ها پیشنهاد می‌دهیم در چهارچوب میراث فرهنگی ‌گردشگری استان فعالیت کنند تا از حمایت قانونی و امتیازات آب، برق و گاز وهمچنین مشوق‌هایی چون معافیت چند ساله از مالیات و تسهیلات دیگر برخوردار شوند.
مسوول اقامتگاه‌های بوم‌گردی میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری آذربایجان غربی یادآور شد: وقتی برای اقامتگاه بوم‌گردی مجوز صادر شود علاوه بر برخورداری آنها از مشوق‌ها و تسهیلات بانکی، تبلیغ این اقامتگاه‌ها در نمایشگاه‌های مختلفی نیز انجام خواهد شد
وی تاکید کرد: اقامتگاه‌های بوم‌گردی علاوه بر ایجاد اشتغال در حفاظت از بافت سنتی روستاها، احیای باورهای سنتی، فرهنگ و پوشاک منطقه نقش موثری ایفا می‌کند.
فخاری افزود: آذربایجان غربی به دلیل برخورداری از جاذبه‌های طبیعی نظیر رودخانه، آبشار، غار، طبیعت سرسبز و تنوع فرهنگی و قومی از ظرفیتی بالایی برای ایجاد اقامتگاه بوم‌گردی برخوردار است.
به گزارش ایرنا، نخستین اقامتگاه بوم‌گردی آذربایجان غربی در روستای «لیلانه» از توابع شهر ربط شهرستان سردشت فعالیت خود را آغاز کرد.

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


پایگاه خبری و تحلیلی سردشت پرس با مجوز به شماره ۷۸۸۹۷ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی