• تاریخ انتشار : سه‌شنبه 24 آبان 1401 - 14:13
  • کد خبر : 3238
  • مشاهده :  -
  • چاپ خبر

نماینده سردشت و پیرانشهر: کشورهای عربی به دنبال امنیت اجاره‌ای هستند

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت با تاکید این واقعیت که رژیم کودک‌کش اسرائیل به دنبال مشروع نشان دادن خود است، گفت: مهمترین هدف کشورهای عربی از پذیرش عادی سازی بدست آوردن امنیت کشورهایشان است. به گزارش سردشت پرِس ، “کمال حسین پور” نماینده مردم پیرانشهر و سردشت با اشاره به این واقعیت که رژیم اشغالگر

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت با تاکید این واقعیت که رژیم کودک‌کش اسرائیل به دنبال مشروع نشان دادن خود است، گفت: مهمترین هدف کشورهای عربی از پذیرش عادی سازی بدست آوردن امنیت کشورهایشان است.

به گزارش سردشت پرِس ، “کمال حسین پور” نماینده مردم پیرانشهر و سردشت با اشاره به این واقعیت که رژیم اشغالگر قدس مشروعیت ندارد، به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تقریب گفت: رژیم غاصب اسرائیل، مردمی با ملیت های مختلف را در سرزمین فلسطین (سرزمینی که متعلق به عرب های فلسطینی است) با وعده و وعید، ارعاب و جنایت به این سرزمین آورده و اینگونه تصور می‌کند که ملت سازی کرده است.

وی اشاره کرد:این رژیم کودک‌کش ازهمان ابتدا به دنبال مشروعیت بخشیدن به خود بوده است.

حسین پور با بیان اینکه کشورهای عربی که در چند سال اخیر به دنبال عادی سازی روابط با این رژیم بودند اهدافی را دنبال می‌کردند، خاطرنشان کرد: اولین و مهمترین هدف آنان، جلب رضایت اربابان غربی شان است. چون آنها به دنبال امنیت اجاره‌ای خود هستند. امنیتی که کشورهایشان را بیشتراز قبل دچار تنش کرده است.

رفتار دوگانه سعودی در قبال رژیم غاصب اسرائیل
این نماینده مجلس همراهی نکردن ملت های عرب با دولت هایشان را نشان از آگاهی آنان دانست و تاکید کرد:هرچند که عربستان سعودی با رژیم اشغالگر قدس روابط رسمی دیپلماتیک ندارد اما همه می‌دانند که روابط دوجانبه بین این دو رژیم برقرار است. در حال حاضر در رسانه ها و به صورت رسمی مسئولان عربستان به گونه ای رفتار می‌کنند که با رژیم صهیونیستی نه دوست و نه دشمن هستند.

وی ادامه داد: البته روند عادی سازی روابط بین عربستان و اسرائیل با میانجی‌گری کشورهای غربی و فشار لابی های صهیونیستی از مدت ها پیش آغاز شده است. عربستان حریم هوایی‌اش را بر روی رژیم صهیونیستی باز کرد. “واهمه از اعتراض” و “نهضت فراگیر ملت‌های مسلمان” بزرگترین مانع بر سر راه عربستان برای عادی سازی است.

حسین پور با بیان اینکه رژیم سعودی داعیه رهبری و محوریت در جهان اسلام را دارد، افزود: پادشاهان این رژیم خود را خادم حرمین شریفین می‌ دانند، و بر اساس همین تفکر آنها نمی‌توانند به این راحتی با خطرناک‌ترین و کینه توزترین دشمن مسلمانان از در صلح وارد شوند چون از نهضت ملت مسلمان می ترسند.

این نماینده مجلس در جواب این سوال که کشورهای عربی چون بحرین و امارات که اکنون از این عادی سازی پشیمان اند آیا می‌توانند از این پیمان پا پس بکشند، گفت: به نظر من آغوش جهان اسلام و ملت های آزاده جهان همیشه باز است. جلوی ضرر را از هرجا بگیرید منفعت است. آنها باید بدانند “امنیت” اجاره ای و وارداتی نیست و رژیم اشغالگر هم آن ظرفیت را ندارد که به آنها امنیت ببخشد.

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


پایگاه خبری و تحلیلی سردشت پرس با مجوز به شماره ۷۸۸۹۷ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی