• تاریخ انتشار : شنبه 21 آبان 1401 - 14:08
  • کد خبر : 3235
  • مشاهده :  -
  • چاپ خبر

کتابخانه‌های سردشت به ۷۱ هزار جلد کتاب تجهیز شدند

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی سردشت گفت: کتابخانه‌های این شهرستان با بیش از ۷۱ هزار جلد کتاب، نسخه گویا و لوح فشرده تجهیز شدند. به گزارش سردشت پرِس ، زاهد شیلان روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در این شهرستان سه باب کتابخانه عمومی شامل کتابخانه مجتمع فرهنگی، کتابخانه ابن سینا و کتابخانه شهر

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی سردشت گفت: کتابخانه‌های این شهرستان با بیش از ۷۱ هزار جلد کتاب، نسخه گویا و لوح فشرده تجهیز شدند.

به گزارش سردشت پرِس ، زاهد شیلان روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در این شهرستان سه باب کتابخانه عمومی شامل کتابخانه مجتمع فرهنگی، کتابخانه ابن سینا و کتابخانه شهر میرآباد در مجموع با ۷۱ هزار جلد کتاب وجود دارد.

وی اضافه کرد: در مجموع یک هزار و ۶۰۰ نفر عضو کتابخانه‌های عمومی هستند و هر ماه بیش از ۲ هزار کتاب نیز توسط این اعضا به امانت گرفته می‌شود.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی سردشت گفت: هم اکنون ساختمان کتابخانه ابن سینا این شهر تخریب شده و قرار است بازسازی آن شروع شود ولی تا آن زمان کتابخانه فعالیت خود را در مکانی امانی انجام خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه در سردشت کتابخانه مشارکتی وجود ندارد، اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی مختلف می‌توانند با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی، کتابخانه مشارکتی دایر کنند تا علاوه بر افزایش سرانه کتابخانه، تمایل افراد برای مطالعه نیز بیشتر شود.

شیلان در خصوص دایر کردن کتابخانه در مناطق روستایی این شهرستان یادآور شد: هم اکنون ۲ باب کتابخانه روستایی در روستاهای بیتوش و بیوران سردشت در دست احداث است و در صورت تامین وسایل گرمایشی و سرمایشی آن به زودی به بهره برداری می‌رسند.

وی با انتقاد از مشارکت خیرین در زمینه ساخت کتابخانه تاکید کرد: این شهرستان فاقد انجمن خیرین کتابخانه ساز و مشارکت خیرین در این زمینه بسیار کم‌رنگ است، لازم است در این زمینه کار فرهنگی بیشتری صورت گیرد.

شیلان با اشاره به برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی در سردشت ادامه داد: در طول این هفته برنامه های مختلفی از جمله بازدید دانش آموزان از کتابخانه، عضویت رایگان و مسابقات و نشست های کتابخوانی در کتابخانه های این شهرستان انجام می‌شود.

سی‌امین دوره هفته «کتاب، کتاب‌خوانی و کتابدار» ۲۱ تا ۲۸ آبان ۱۴۰۱ برگزار می شود که شعار امسال این هفته «ما همانیم که می‌خوانیم» انتخاب شده است.

شهرستان مرزی سردشت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و دارای چهار شهر، سه بخش ربط، مرکزی و وزینه با۶ دهستان و ۲۴۶ روستا و ۱۲۰ هزار نفر جمعیت است.

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


پایگاه خبری و تحلیلی سردشت پرس با مجوز به شماره ۷۸۸۹۷ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی