• تاریخ انتشار : دوشنبه 16 آبان 1401 - 14:00
  • کد خبر : 3213
  • مشاهده :  -
  • چاپ خبر

۲۷ درصد امانات پستی خارجی در آذربایجان‌غربی از سردشت صادر می‌شود

رییس اداره پست سردشت گفت: ۲۷ درصد امانات پستی خارج از کشور آذربایجان غربی از اداره پست این شهرستان صادر می شود. به گزارش سردشت پرِس ، صلاح الدین سینافر روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه به بسته های پستی با وزن بیشتر از ۲ کیلوگرم امانت گفته می شود،

رییس اداره پست سردشت گفت: ۲۷ درصد امانات پستی خارج از کشور آذربایجان غربی از اداره پست این شهرستان صادر می شود.

به گزارش سردشت پرِس ، صلاح الدین سینافر روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه به بسته های پستی با وزن بیشتر از ۲ کیلوگرم امانت گفته می شود، اظهار کرد: نیمه نخست امسال در مجموع ۱۸۰ فقره امانت پستی از این اداره به مقصد کشورهای اروپایی از جمله انگلستان صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه بخش دریافت امانات پستی از بهمن سال گذشته در پست سردشت دایر شده، اضافه کرد: این امانت پستی بیشتر شامل انواع خشکبار، سبزی خشک، عسل، کفش محلی کلاش، تُرش سماق و مغز گردو است که در قالب امانت ۲ تا ۲۰ کیلوگرمی به خارج از کشور فرستاده می شود.

رییس اداره پست سردشت در خصوص سایر مرسولات نیز اظهار کرد: در این مدت بیش از ۲۲۸ هزار فقره مرسوله توسط این اداره جابجا شده که ۹۹ هزار فقره آن صادره و ۱۲۹ هزار فقره از سایر مناطق کشور وارد و توزیع شده است.

وی با اشاره به افزایش ۴۳ درصدی مرسولات وارده در این پست افزود: سال قبل ۹۰ هزار فقره مرسوله پستی وارد شده بود اما امسال این مقدار به بیش از ۱۹۹ هزار فقره افزایش یافته است.

سینافر با بیان اینکه بخش ارسال مرسوله های پستی نیز در مقایسه با سال قبل ۲۹ درصد افزایش پیدا کرده، اظهار کرد: سال قبل ۷۷ هزار فقره مرسوله پستی از مبدا این شهرستان به سایر مناطق ارسال شده بود که امسال این تعداد به بیش از ۹۹ هزار فقره افزایش یافت.

وی از شهروندان خواست در صورت مراجعه به اداره پُست جهت ارسال مرسولات خود، آدرس و کدپستی مرسوله را دقیق ثبت کنند تا مشکلی در روند ارسال و تحویل آن در مقصد به وجود نیاید.

رییس اداره پست سردشت گفت: در صورتی که مرسوله های فاقد آدرس درست و کد پستی دقیق باشد، بسته به نوع مرسوله به مدت یک هفته تا سه ماه در باجه معطله تا زمان مراجعه صاحب آن نگهداری می شود، اما اگر این زمان طولانی تر شد، طبق بخشنامه باید بسته به مقصد آن عودت داده شود.

پست سردشت علاوه بر دفتر مرکزی هم اکنون دارای ۱۱ دفتر پیشخوان دولت و ۴۰ دفتر آی‌سی‌تی در سطح شهرستان فعال است.

شهرستان مرزی سردشت با ۱۲۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد.

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


پایگاه خبری و تحلیلی سردشت پرس با مجوز به شماره ۷۸۸۹۷ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی