• تاریخ انتشار : شنبه 7 آبان 1401 - 13:50
  • کد خبر : 3190
  • مشاهده :  -
  • چاپ خبر

۵۰ میلی‌متر بارندگی در سردشت ثبت شد

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: در بارندگی‌های هفته گذشته شهرستان سردشت در جنوب استان با ۵۰ میلی‌متر بارش رکورددار است. به گزارش سردشت پرِس ،مهدی صابری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: شهرستان ارومیه در هفته گذشته ۱۸ میلی‌متر بارندگی داشت که هم اکنون بارش ها با

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: در بارندگی‌های هفته گذشته شهرستان سردشت در جنوب استان با ۵۰ میلی‌متر بارش رکورددار است.

به گزارش سردشت پرِس ،مهدی صابری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: شهرستان ارومیه در هفته گذشته ۱۸ میلی‌متر بارندگی داشت که هم اکنون بارش ها با خروج سامانه از منطقه قطع شده است.

وی ادامه داد: در هفته جاری جوی آرام توام با وزش باد گاهی شدید با سرعت ۷۰ کیلومتر بر ساعت پیش بینی می شود؛ طبق بررسی های انجام شده روزهای سه شنبه و چهارشنبه نیز بارش های پراکنده ای در استان رخ می دهد.

وی با بیان اینکه دمای استان در هفته گذشته ۱۰ درجه سانتی گراد کاهش داشته، ادامه اداد: طبق بررسی نقشه دماها در هفته جاری ثابت بوده و تغییراتی مشاهده نشده است.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی با بیان اینکه میزان بارشهای پاییزه تاکنون نسبت به مدت زمان مشابه پارسال نرمال است، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان ارومیه دمایی بین مثبت ۶ و ۱۹ میلی‌متر داشت و شهرستان چالدران با مثبت ۲ درجه سانتی گراد بالای صفر خنک ترین و پلدشت با مثبت ۲۲ درجه سانتی گراد بالای صفر گرم ترین شهر بوده است.

به گزارش ایرنا آذربایجان غربی استانی کوهستانی با متوسط ۴۵۰ میلی‌متر بارندگی در سال است، شهرستان سردشت با متوسط ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ میلی‌متر بارش پر باران ترین منطقه در استان است.

شهرستان سردشت از شهرهای جنوبی استان آذربایجان غربی است که اغلب شهروندان آن به شغل کشاورزی مشغولند، بارشهای پاییزه نقش مهمی در کیفیت کشت پاییزه در این منطقه ایفا می کند.

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


پایگاه خبری و تحلیلی سردشت پرس با مجوز به شماره ۷۸۸۹۷ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی