• تاریخ انتشار : شنبه 2 مهر 1401 - 17:02
  • کد خبر : 3100
  • مشاهده :  -
  • چاپ خبر

سردشت پربارش‌ترین شهر آذربایجانغربی در سال آبی گذشته

شهرستان سردشت در سال آبی گذشته پربارش‌ترین شهر آذربایجانغربی بود. به گزارش سردشت پرس به نقل از صدا وسیما ؛ رئیس اداره هواشناسی شهرستان مهاباد گفت: شهرستان سردشت با ثبت ۶۱۱.۱ میلیمتر بارندگی پربارش‌ترین شهر آذربایجانغربی در سال آبی گذشته (۱۴۰۱ – ۱۴۰۰) بود. اردلان محمدپور افزود: میزان بارشهای سال آبی گذشته سردشت در مقایسه

شهرستان سردشت در سال آبی گذشته پربارش‌ترین شهر آذربایجانغربی بود.

به گزارش سردشت پرس به نقل از صدا وسیما ؛ رئیس اداره هواشناسی شهرستان مهاباد گفت: شهرستان سردشت با ثبت ۶۱۱.۱ میلیمتر بارندگی پربارش‌ترین شهر آذربایجانغربی در سال آبی گذشته (۱۴۰۱ – ۱۴۰۰) بود.

اردلان محمدپور افزود: میزان بارشهای سال آبی گذشته سردشت در مقایسه با سال قبل از آن ۳۷ درصد افزایش و در مقایسه با میانگین بلند مدت هشت درصد کاهش یافته است.

محمدپورگفت: پلدشت نیز در طول سال آبی گذشته با ثبت ۱۳۲.۸ میلیمتر بارندگی کم‌ بارش ترین شهر آذربایجانغربی بود و بارشهای این شهر در مقایسه با سال قبل ۳۱ درصد و در مقایسه با میانگین بلند مدت ۴۱ درصد کاهش داشت.

وی افزود: سال آبی گذشته به طور میانگین ۲۷۵.۲ میلیمتر بارندگی در آذربایجانغربی ثبت شد که در مقایسه با ۲۶۰ میلیمتر میانگین سال قبل از آن شش درصد افزایش و در مقایسه با میانگین بلندمدت ۲۲ درصد کاهش یافته است.

محمدپور، در خصوص میانگین دمای آذربایجانغربی در سال آبی گذشته هم گفت: در این مدت میانگین دمای هوای استان ۱۳.۱ درجه سانتیگراد ثبت شده که در مقایسه با ۱۲.۲ درجه سال قبل و میانگین بلندمدت ۹. درجه افزایش یافته است.

وی گفت: در سال آبی گذشته پلدشت با میانگین دمای ۱۵.۳ درجه سانتیگراد گرمترین شهر استان بود و چالدران هم با میانگین ۹ درجه سانتیگراد خنکترین شهر آذربایجانغربی ثبت شد.

رئیس اداره هواشناسی شهرستان مهاباد افزود: در این مدت میانگین دمای هوا مهاباد هم ۱۴.۲ درجه سانتیگراد ثبت شد که در مقایسه با میانگین سال قبل که ۱۲.۳ درجه سانتیگراد بود، دمای این شهرستان ۱.۸ درجه افزایش و در مقایسه با میانگین بلند مدت ۱.۹ درجه افزایش داشته است.

محمدپور اضافه کرد: سال آبی از اول مهر هر سال آغاز شده و تا پایان شهریور سال آینده ادامه خواهد داشت.

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


پایگاه خبری و تحلیلی سردشت پرس با مجوز به شماره ۷۸۸۹۷ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی