• تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 شهریور 1401 - 9:46
  • کد خبر : 2773
  • مشاهده :  -
  • چاپ خبر

لزوم تصویب قوانین تسهیل گیری و حمایتی بیشتر در راستای خدمت پزشکان در مناطق محروم / عثمان عباسی

“عثمان عباسی” کنشگر اجتماعی به مناسب زادروز بوعلی سینا و روز پزشک طی یادداشتی که در اختیار سردشت پرس قرار داده است ضمن تاکید بر لزوم تصویب قوانین تسهیل گیری و حمایتی بیشتر در راستای خدمت و ماندگاری پزشکان و کادر درمانی در مناطقی مانند سردشت, بر اهمیت تلاش مسئولان برای فراهم نمودن بسترهای شغلی

“عثمان عباسی” کنشگر اجتماعی به مناسب زادروز بوعلی سینا و روز پزشک طی یادداشتی که در اختیار سردشت پرس قرار داده است ضمن تاکید بر لزوم تصویب قوانین تسهیل گیری و حمایتی بیشتر در راستای خدمت و ماندگاری پزشکان و کادر درمانی در مناطقی مانند سردشت, بر اهمیت تلاش مسئولان برای فراهم نمودن بسترهای شغلی جذاب تاکید کرد
به گزارش سردشت پرس متن یادداشت به شرح زیر می باشد :

در روزگاری که رقابت بر سرثروت اندوزی بیشتر، زندگی به اصطلاح لاکچری، رفاه افزون تر و تلاش مداوم جهت قرار گرفتن در مناطق و شهرهای با امکانات رفاهی وسیع و مدرن تر، به دغدغه کلیدی شاغلان بیشتر اصناف از جمله جامعه پزشکان ؛ به عنوان یک سبک مرسوم زندگی شاید هم یک حق طبیعی تبدیل گشته است. در چنین اوضاعی ماندن در یک شهر مرزی محروم و بدور از امکانات رفاهی گسترده، خدمت بی شائبه، مسؤولیت پذیرانه و درک کردن حال و روز بیماران و بستگانشان در این شرایط شاید در حکم کیمیای نابی باشد که تنها عده ای اندک توفیق دستیابی به آن را پیدا می نمایند.
مردم شهرستان سردشت گرچه همواره به خونگرم بودن، مهمانوازی و قدر شناسی در بین شهرهای دیگر شهرت خاصی داشته اند. با این وجود گاهی تغییر سبک زندگی و تحمیل شرایط ناخواسته ممکن است غفلت های را در مسؤولیت شناسی، قدر دانی ها و دل جویی ها به موقع بوجود آورده باشد. بنابراین جا دارد به ویژه بزرگان، شخصیت ها و گروه های مرجع در این حیطه گاه به گاه متناسب با شرایط و موقعیت ها، تلنگرهای هوشمندانه وحرکت های خودجوش دلسوزانه داشته باشند.
سردشت هم به مثابه بسیاری از شهرهای کم تر توسعه یافته در حوزه پزشکی، از جضور پزشکان هندی،پاکستانی و فلیپینی تا پزشکان و کادر درمانی با تخصص های گوناگون غیر بومی از مناطق دیگر ایران را در طول دوران های مختلف و به نسبت های متفاوت تجربه نموده است. گذشته از تعداد اندکی که نگاه سکوی پرتاب داشتن، قوی کردن رزومه، صرفاَ تجربه اندوزی، غنیمت شمردن فرصت برای پرپشت نمودن هرچه بیشتر جیب های ته سوراخشان و همچنین بعضی از موارد غیر اخلاقی و غیر حرفه ای، خوشبختانه بقیه اکثریت خاطره و خدمات ماندگاری را برجای گذاشته اند.
در دهه های اخیر جوانان بسیاری از این شهرستان همّت کردند و توانسته اند در حوزه های مختلف پزشکی، تخصص های متنوعی را بدست بیاورند.تعدای از این عزیزان بعد از فارغ التحصیلی جهت خدمت به همشهریانشان به منطقه برگشتند و عده ای هم متأسفانه بنا به دلایل مختلف یا برنگشته اندیا بعد از مدّت کوتاهی مسیر انتقال و مهاجرت به شهرهای دیگر و حتی خارج کشور را در پیش گرفته اند.
گذشته از موارد اشاره شده همواره فراهم نبودن بسترها و جذابیت های شغلی متناسب با نیاز و توقع پزشکان و کادر درمانی در دور ههای مختلف در این شهرستان به ویژه گاهی تعامل نامناسب و بی مهری ها از جانب مسؤولان متولی گلایه مکرر تعداد زیادی از این پزشکان و زحمت کشان بهداشت و درمان بوده است. بنابراین به طور جدی لازم است مسؤولان و نهادهای مرتبط از جمله نمایندگان مجلس با تصویب قوانین تسهیل گیری و حمایتی بهتر و بیشتر برای خدمت و ماندگاری پزشکان و کادر درمانی در مناطقی مانند سردشت در صدد فراهم نمودن بسترهای شغلی جذاب افزون تری باشند. مدیران کلان محلی و منطقه ای هم در پی نظارت و مدیریت بهتر و تدابیر سنجیده تر به ویژه از لحاظ کیفیت و نحوه ارائه خدمات بخش بهداشت و درمان، رعایت دستورالعمل های حرفه ای و اخلاقی بین پزشکان و بیماران، همچنین ارج نهادن به شایستگی های منزلت شغلی و نحوه تعامل سازنده با زحمت کشان صادق و دلسوز این حوزه باشند. بی شک قدر شناسی، دلجویی و تکریم به موقع شهروندان هم تکمیل و تقویت کننده روحیه افزای این پازل پاسداشت خواهد بود.

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


پایگاه خبری و تحلیلی سردشت پرس با مجوز به شماره ۷۸۸۹۷ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی