• تاریخ انتشار : شنبه 29 مرداد 1401 - 23:03
  • کد خبر : 2759
  • مشاهده :  -
  • چاپ خبر

گسترش مبادلات مرزی سلیمانیه عراق و کیله سردشت

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه عراق وهیاتی ازتجارعراقی باهدف گسترش مبادلات مرزی و بررسی مسایل و موانع تجاری وارد سردشت شد. به گزارش سردشت پرس به نقل از صداوسیما ، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه عراق در حاشیه بازدید از بازارچه مرزی کیله سردشت گفت: سفر دوروزه مقامات عراقی به دعوت آقای معتمدیان

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه عراق وهیاتی ازتجارعراقی باهدف گسترش مبادلات مرزی و بررسی مسایل و موانع تجاری وارد سردشت شد.

به گزارش سردشت پرس به نقل از صداوسیما ، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه عراق در حاشیه بازدید از بازارچه مرزی کیله سردشت گفت: سفر دوروزه مقامات عراقی به دعوت آقای معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی انجام شده تا به ارتقاء و توسعه روابط تجاری بازرگانی میان استان آذربایجان غربی و اقلیم کردستان عراق و مرز کیله که یکی از مرزهای فعال تجاری و بازرگانی مشترک است کمک شود.

مهدی شوشتری افزود: در این سفر تصمیماتی گرفته خواهد شد تا ضمن تغییر وضعیت مشکلات نیز برطرف شود و حتی بتوان در آینده‌ای نزدیک مصوبه هیئت دولت، رسمی شدن مرز کیله را با هماهنگی دولت مرکزی عراق اجرایی کنیم و پس از آن نیز رفت و آمد مسافرین و گردشگران هم از این مرز آغاز شود.

وی با اشاره به برنامه سفر دوروزه مقامات عراقی بیان کرد: موضوعات مختلف دیگری هم در این سفر مطرح خواهد شد و ضمن بازدیدهایی از مراکز صنعتی و گردشگری استان ، نشستی با فعالان اقتصادی و تجار بازرگانان استان نیز خواهیم داشت و امیدواریم در دولت سیزدهم که توجه ویژه‌ای به توسعه روابط با همسایگان دارند با این گونه رفتارها و تعاملات بیشتر ما بتوانیم این روابط را بیش از گذشته تقویت کنیم و توسعه بدهیم.

سالانه بیش از ۲۰۰ میلیون دلار کالا از از طریق مرز کیله به کشور عراق صادر می شود که با تکمیل زیرساخت ها ورسمی شدن این مرز شاهد رونق اقتصادی و افزایش تبادلات مرزی خواهیم بود.

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


پایگاه خبری و تحلیلی سردشت پرس با مجوز به شماره ۷۸۸۹۷ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی