• تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 مرداد 1401 - 22:17
  • کد خبر : 2714
  • مشاهده :  -
  • چاپ خبر

ارایه خدمات رایگان پزشکی به روستانشینان مرزی «نیوکوردار» سردشت

مسوول بسیج جامعه پزشکی سردشت گفت: در قالب طرح شهید رهنمون یک تیم پزشکی به روستای محروم و کم برخوردار صفر مرزی این شهرستان اعزام و به اهالی این روستاها خدمات رایگان پزشکی ارایه کرد. به گزارش سردشت پرس رحمان قادری روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: این تیم پزشکی با هدف

مسوول بسیج جامعه پزشکی سردشت گفت: در قالب طرح شهید رهنمون یک تیم پزشکی به روستای محروم و کم برخوردار صفر مرزی این شهرستان اعزام و به اهالی این روستاها خدمات رایگان پزشکی ارایه کرد.

به گزارش سردشت پرس رحمان قادری روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: این تیم پزشکی با هدف مردم یاری و محرومیت زدایی به روستای مرزی «نیوکوردار» این شهرستان اعزام شد.

وی افزود: این تیم پزشکی شامل ۹ نفر از جمله یک پزشک عمومی، ۲ نفر ماما، ۲ نفر دارویار، ۲ نفر پرستار، یک مددکار و یک روانشناس بود که در یک ماموریت یک روزه به ۸۲ نفر از اهالی این روستای محروم خدمات درمانی و بهداشتی مختلف ارائه کردند.

مسوول بسیج جامعه پزشکی سردشت اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۹ تیم پزشکی به ۱۵ روستای محروم و کم برخوردار این شهرستان اعزام و حدود یک هزار نفر از ساکنان الین روستاها خدمات پزشکی رایگان بهره مند شده‌اند.

قادری ادامه داد: در مجموع بیش از ۹۰۰ میلیون ریال برای اقلام دارویی ارایه شده به بیماران این روستاها هزینه شده است.

به گزارش سردشت پرس ، روستای نیوکوردار از توابع بخش ربط با جمعیت ۵۰ خانوار در ۳۰ کیلومتری شهرستان مرزی سردشت واقع شده است.

سردشت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و دارای چهار شهر، سه بخش ربط، مرکزی و وزینه با۶ دهستان و ۲۴۶ روستا و جمعیت ۱۲۰ هزار نفر است.

در طرح شهید رهنمون گروه‌های پزشکی در قالب بسیج جامعه پزشکی به جغرافیای هدف در مناطق محروم و مرزی کشور که ممکن است یک محله، روستا یا بخش باشد خدمات بهداشتی و درمانی تعریف شده‌ ارایه می دهد.

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


پایگاه خبری و تحلیلی سردشت پرس با مجوز به شماره ۷۸۸۹۷ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی