• تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 20 مرداد 1401 - 8:35
  • کد خبر : 2654
  • مشاهده :  -
  • چاپ خبر

گذشت اولیای دم پرونده‌ قصاص پس از ۱۳ سال در سردشت

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی از به ثمر رسیدن هشتمین مورد سازش در پرونده‌های مربوط به قصاص طی سال جاری در این استان خبر داد و گفت: در این پرونده مربوط به سردشت اولیای دم پس از ۱۳ سال از انجام قصاص گذشت کردند. به گزارش سردشت پرس ، ناصر عتباتی روز چهارشنبه در گفت

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی از به ثمر رسیدن هشتمین مورد سازش در پرونده‌های مربوط به قصاص طی سال جاری در این استان خبر داد و گفت: در این پرونده مربوط به سردشت اولیای دم پس از ۱۳ سال از انجام قصاص گذشت کردند.

به گزارش سردشت پرس ، ناصر عتباتی روز چهارشنبه در گفت وگوی خبری افزود: در پی وقوع یک فقره قتل در سال ۸۷ پرونده کیفری در محاکم ارومیه تشکیل و پس از طی مراحل رسیدگی، حکم قصاص قاتل صادر و پس از تایید در دیوان عالی کشور جهت اجرای حکم به شعبه دوم اجرای احکام کیفری ارومیه ارسال شده بود.

وی اضافه کرد: به منظور استفاده از ظرفیت شوراهای حل اختلاف و هسته‌های جهادی بخشایش در اصلاح ذات البین و با توجه به سکونت اولیای دم در سردشت، موضوع به شعبه ۳ شورای حل اختلاف سردشت ارجاع و پس از تشکیل جلسات متعدد، معتمدان، ریش سفیدان و روحانیون و اعضای هسته‌های جهادی بخشایش موفق به اخذ رضایت اولیای دم شدند.

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی ادامه داد: در این پرونده، قاتل پس از ۱۳ سال از قصاص رهایی و فرصت زندگی دوباره یافت.

عتباتی با تحسین کار ارزشمند اولیای دم در عمل به آیات الهی و قرآن کریم گفت: حلاوت و شیرینی گذشت و بخشش برای هر ۲ خانواده است و صلح و دوستی جای کینه و کدورت را خواهد گرفت که رضایت باریتعالی هم در مصالحه و برادری است.

سردشت از شهرهای جنوبی آذربایجان غربی است

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


پایگاه خبری و تحلیلی سردشت پرس با مجوز به شماره ۷۸۸۹۷ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی