• تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 مرداد 1401 - 0:04
  • کد خبر : 2638
  • مشاهده :  -
  • چاپ خبر

استاندار آذربایجان غربی: بازگشایی دو بازارچه در شهرستان سردشت در دستور کار است

استاندار آذربایجان غربی گفت: برای توسعه مبادلات مرزی و رونق اقتصادی منطقه سردشت بازگشایی دو مرز کیله و اشکان در دستور کار است. محمد صادق معتمدیان در جلسه وبیناری بررسی مصوبات سفر به شهرستان سردشت، اظهار کرد: سیاست جدید دولت در خصوص بازارچه های مرزی مبتنی بر اقتصاد خرد مرزی به عنوان جایگزین کولبری است.

استاندار آذربایجان غربی گفت: برای توسعه مبادلات مرزی و رونق اقتصادی منطقه سردشت بازگشایی دو مرز کیله و اشکان در دستور کار است.

محمد صادق معتمدیان در جلسه وبیناری بررسی مصوبات سفر به شهرستان سردشت، اظهار کرد: سیاست جدید دولت در خصوص بازارچه های مرزی مبتنی بر اقتصاد خرد مرزی به عنوان جایگزین کولبری است.

استاندار آذربایجان غربی افزود: بازارچه مرز کیله و بازارچه روستای اسلام آباد سردشت به صورت رسمی مورد پیگیری بوده و بازگشایی این دو بازارچه ضمن اینکه موجب رشد اقتصادی و اشتغال منطقه می‌شود ارتباط ما را باجنوب کردستان عراق را تسهیل می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مصوبات سفرهای شهرستانی باید با جدیت اجرایی شود، گفت: هیچ مصوبه‌ای نباید بدون اجازه و بررسی حذف شود و همه دستگاه‌ها ملزم به اجرای آنها هستند.

معتمدیان بیان کرد: مصوبات سفرهای شهرستانی بعد از بررسی‌های کارشناسانه در دستور کار قرار گرفته و ما برای اجرای آنها به مردم تعهد داده‌ایم.

استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: اگر موردی زمینه اجرا ندارد باید توسط دستگاه‌ مربوطه اعلام شود تا علل و عوامل آن بررسی و تدابیر لازم سنجیده شود.

وی افزود: ۳۷۰ میلیارد ریال بودجه تخصیصی سال ۱۴۰۱ برای مصوبات سفر شهرستان سردشت است و برخی تعهدات، ملی بوده و باید با پیگیری تخصیص یابد و در این راستا دستگاه‌های اجرایی باید پیگیر تخصیص اعتبارات باشند.

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: برخی مسائل نیز، نیاز به اعتبارات مالی ندارد و باید با پیگیری حل و فصل شود.

معتمدیان افزود: کارهای انجام گرفته نیز به درستی به اطلاع مردم رسانده شود تا عموم جامعه مطلع شوند که چه کارهایی صورت گرفته و دستگاه‌های اجرایی نسبت به این امر نیز اهتمام داشته باشند.

لقمان خسروپور فرماندار سردشت نیز در این جلسه ضمن تقدیر از عنایت مقام عالی استان و زحمات و تلاش مدیران کل و روسای دستگاه‌های اجرایی بر مساعدت ویژه جهت احداث جاده سردشت بوکان و توسعه بازارچه مرزی کیله و سایر طرح‌های عمرانی تاکید کرد.

محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی، روزهای ۲۲ و ۲۳ دی ماه سال گذشته در دومین سفر شهرستانی خود میهمان مردم خونگرم شهرستان سردشت بود که در این سفر ۸۱ مصوبه عمرانی و اقتصادی مصوب شد. از این تعداد ۷۵ مصوبه عمرانی و ۶ مصوبه اقتصادی است.

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


پایگاه خبری و تحلیلی سردشت پرس با مجوز به شماره ۷۸۸۹۷ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی