• تاریخ انتشار : یکشنبه 16 مرداد 1401 - 11:45
  • کد خبر : 2632
  • مشاهده :  -
  • چاپ خبر

غرق شدن دو برادر ارومیه ای در رودخانه زاب سردشت

مسوول اورژانس و فوریت‌های پزشکی شهرستان سردشت از غرق شدن سه جوان ارومیه‌ای در رودخانه زاب سردشت و جان باختن دو تن از آنها خبر داد‌. به گزارش سردشت پرس, صالحپور با اعلام این خبر گفت: حدود ساعت ۱۸:۰۰ عصر امروز سه جوان ارومیه‌ای با هویت معلوم که به همراه خانواده برای استراحت به حاشیه

مسوول اورژانس و فوریت‌های پزشکی شهرستان سردشت از غرق شدن سه جوان ارومیه‌ای در رودخانه زاب سردشت و جان باختن دو تن از آنها خبر داد‌.

به گزارش سردشت پرس, صالحپور با اعلام این خبر گفت: حدود ساعت ۱۸:۰۰ عصر امروز سه جوان ارومیه‌ای با هویت معلوم که به همراه خانواده برای استراحت به حاشیه رودخانه زاب در سردشت آمده بودند، اقدام به شنا در این رودخانه در حوالی روستای شیوه‌مێری می‌کنند که عدم آشنایی با فنون شنا و رودخانه موجب غرق شدن و جان باختن دو تن از آن‌ها شده که حدوداً ۲۳ و ۲۵ ساله و هردو برادر می‌باشند.

وی افزود: نفر سومی نیز توسط افراد حاضر از مرگ حتمی نجات داده شد.

صالحپور تصریح کرد: برای این حادثه دو دستگاه آمبولانس از پایگاه های میراوا سردشت و که‌وپه‌ڕ پیرانشهر به محل حادثه اعزام شدند.
به گزارش سردشت پرس , امسال بر اثر سهل انگاری شهروندان بویژه جوانان، ۲۶ نفر در آذربایجان غربی بر اثر غرق شدن در رودخانه‌ها و تاسیسات آبی استان جان خود را از دست داده‌اند که چهار نفر بیش از سال گذشته است.

رودخانه زاب یکی از رودخانه‌های دائمی آذربایجان‌غربی است که از دامنه‌های زاگرس سرچشمه گرفته و پس از عبور از شهرستان پیرانشهر به سوی سردشت ادامه می‌یابد و پس از عبور از این شهرستان به طرف غرب جریان پیدا کرده و با ورود به خاک عراق سرانجام به دجله می‌ریزد.

این رودخانه دارای جریان آب دائمی است و در سرتاسر سال خشک نمی‌شود؛ این رودخانه و درهٔ عمیق آن یکی از دیدنی‌ترین رودخانه‌های استان‌های غربی به شمار می‌رود که به خودی خود دارای جاذبه‌های گردشگری است.

شهرستان مرزی سردشت در جنوب آذربایجان غربی و هم مرز با کشور عراق واقع شده است.

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


پایگاه خبری و تحلیلی سردشت پرس با مجوز به شماره ۷۸۸۹۷ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی