• تاریخ انتشار : دوشنبه 3 مرداد 1401 - 21:07
  • کد خبر : 2503
  • مشاهده :  -
  • چاپ خبر

نماینده سردشت پیرانشهر : بازگشایی بازارچه‌های مرزی در حد نامه‌نگاری باقی مانده است

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس گفت: متاسفانه بازگشایی معابر و بازارچه‌های مرزی «اشکان» و « قاسم‌رش» سردشت در حد نامه‌نگاری باقی مانده و در عمل اقدام خاصی در این زمینه صورت نگرفته است. به گزارش سردشت پرس , کمال حسین‌پور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شهرستان سردشت با موقعیت توپوگرافی ویژه و مسیرهای

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس گفت: متاسفانه بازگشایی معابر و بازارچه‌های مرزی «اشکان» و « قاسم‌رش» سردشت در حد نامه‌نگاری باقی مانده و در عمل اقدام خاصی در این زمینه صورت نگرفته است.
به گزارش سردشت پرس , کمال حسین‌پور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شهرستان سردشت با موقعیت توپوگرافی ویژه و مسیرهای مواصلاتی صعب‌العبور، بالغ بر 270 روستا دارد و تقریبا 40 درصد از جمعیت این شهرستان در روستاها ساکن هستند.

وی تصریح کرد: شهرستان سردشت از نظر شاخص‌های صنعتی در جایگاه مناسبی در سطح کشور و استان قرار ندارد و کارخانه‌های صنعتی این شهرستان کمتر از تعداد انگشتان یک دست و آن هم به صورت نیمه‌فعال است و بنابراین بیشترین گلایه و شکایت ساکنان محروم و مرزی شهرستان سردشت از بیکاری و فقدان اشتغال است.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی، گفت: متاسفانه با وجود اینکه هزاران جانباز شیمیایی در شهرستان سردشت به عنوان نخستین شهر شیمیایی جهان زندگی می‌کنند، اما از ظرفیت‌های منحصر به فرد شهرستان سردشت به درستی استفاده نشده و این شهرستان 100 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و سه معبر مرزی داشته اما متاسفانه در سالیان اخیر بازارچه‌های مرزی آن مسدود شده‌ است.

وی افزود: در این شرایط بهترین راه‌حل برای برون‌رفت از مشکلات موجود و تقویت زیرساخت‌های اقتصادی و توسعه شهرستان سردشت، بازگشایی معابر و بازارچه‌های مرزی «اشکان» و « قاسم‌رش» است، اما با وجود اینکه بازگشایی آنها زمینه خرسندی مردمان محروم این مناطق مرزی را فراهم می‌کند، متاسفانه این موضوع در حد نامه‌نگاری و ارجاع باقی مانده و در عمل اقدام خاصی در این زمینه صورت نگرفته است

منبع : تسنیم

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


پایگاه خبری و تحلیلی سردشت پرس با مجوز به شماره ۷۸۸۹۷ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی