• تاریخ انتشار : شنبه 1 مرداد 1401 - 20:13
  • کد خبر : 2483
  • مشاهده :  -
  • چاپ خبر

افزایش سه برابری تعداد مراجعه مردم سردشت به مراکز درمانی / سردشت وارد پیک هفتم کرونا شد

تعداد مراجعه مردم سردشت به مراکز درمانی به سه برابر افزایش یافت و این شهر وارد پیک هفتم کرونا شد به گزارش سردشت پرس , چهل و یکمین جلسه ستاد مقابله با کرونا با ریاست فرماندار سردشت و اعضای ستاد با محوریت پیشگیری از موج هفتم کرونا، بیماری وبا و امنیت آب منطقه در سالن

تعداد مراجعه مردم سردشت به مراکز درمانی به سه برابر افزایش یافت و این شهر وارد پیک هفتم کرونا شد

به گزارش سردشت پرس , چهل و یکمین جلسه ستاد مقابله با کرونا با ریاست فرماندار سردشت و اعضای ستاد با محوریت پیشگیری از موج هفتم کرونا، بیماری وبا و امنیت آب منطقه در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

فرماندار سردشت در این جلسه با بیان اینکه بیماری کرونا در چند روز اخیر در سطح کشور پررنگ شده گفت: با افزایش شیوع بیماری و مبتلایان و آغاز پیک هفتم مستلزم یک سری برنامه های خاص در شهرستان هستیم که بایستی آمادگی لازم وجود داشته باشد.

لقمان خسرو پور مهمترین تهدید و آسیب را در حال حاضر عادی انگاری مردم در مقابل این ویروس عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه شهرستان جانبازان شیمیایی زیادی دارد و مراودات مرزی انجام می گیرد این شهرستان بسیار آسیب پذیر است و می طلبد حساسیت بیشتری داشت و باید کنترل ورود وخروجها ، آموزش و اطلاع رسانی در فضای مجازی و محیطی ، تشدید نظارت ها و مراقبت ها ، ایجاد پایگاههای واکسیناسیون ، بهره مند شدن از امامان جماعت و متخصصین امر با تجربیات دو سال گذشته و همکاری دستگاه های متولی در مقابل سویه جدید را در دستور کار قرار داد.

وی بر آگاه سازی و آموزش به عنوان نخستین و مهمترین راهکار در سطح وسیع با استفاده از ظرفیت رسانه ها ،رعایت دستورالعمل های بهداشتی، زدن ماسک، فاصله گذاری اجتماعی، دوری گزیدن از مراسمات و تجمعات تاکید کرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت نیز در این جلسه با بیان اینکه طی ۱۰ روز گذشته تعداد مراجعین به مراکز درمانی نسبت به ماه گذشته سه برابر افزایش یافته ، گفت: در حال حاضر شهرستان سردشت در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفته و ۲ نفر از شهروندان ابتلا به کووید ۱۹ و به دلیل نیاز به مراقبت های بیشتر در بخش قرنطینه بیمارستان امام خمینی (ره) سردشت بستری و تحت مراقبت می باشند.

داوود آتشی با تاکید بر اینکه آمادگی لازم برای ارائه خدمات در مراکز بهداشتی و درمانی وجود دارد، افزود: افراد هر گونه علائم سرماخوردگی اعم از سردرد، ضعف عمومی ، گلودرد، سرفه خیلی مختصر، کاهش اشتها و کاهش حرکات روده ای را به عنوان ابتلا به بیماری کرونا در نظر گرفته و ضمن قرنطینه و عدم تماس با افراد سالم، سریعا به مراکز درمانی مراجعه کنند.

در پایان هریک از اعضای ستاد ضمن ارائه نظرات و پیشنهاداتی در راستای اقدامات پیشگیرانه اعلام آمادگی برای همکاری و پیشگیری از شیوع سویه جدید بیماری کرونا کردند

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


پایگاه خبری و تحلیلی سردشت پرس با مجوز به شماره ۷۸۸۹۷ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی