• تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 30 تیر 1401 - 17:19
  • کد خبر : 2397
  • مشاهده :  -
  • چاپ خبر

بازدید معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور از بازارچه مرزی کیله سردشت

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور بهمراه استاندار آذربایجان غربی از بازارچه مرزی کیله سردشت بازدید کردند به گزارش سردشت پرس, امروز سید مجید میر احمدی به همراه استاندار آذربایجان غربی ، معاون هماهنگ کننده قرارگاه حمزه سیدالشهداء (ع) ، فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی و فرماندار سردشت ، حسین پور نماینده مردم در مجلس شورای

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور بهمراه استاندار آذربایجان غربی از بازارچه مرزی کیله سردشت بازدید کردند

به گزارش سردشت پرس, امروز سید مجید میر احمدی به همراه استاندار آذربایجان غربی ، معاون هماهنگ کننده قرارگاه حمزه سیدالشهداء (ع) ، فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی و فرماندار سردشت ، حسین پور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی دیگر از مقامات و مسوولان از بازارچه مرزی کیله و معبر مرزی غیر رسمی ” اشکان ” بازدید کردند.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و هیات همراه در این بازدید ضمن بررسی روند مبادلات مرزی از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات مرز در این شهرستان قرار گرفت و برای حل آنها قول مساعد داد .

استاندار آذربایجان غربی درجریان این بازید با بیان اینکه این مرز از شرایط مناسبی برای تجارت و مبادلات مرزی برخورداراست،گفت: تکمیل زیرساخت‌ها و ساماندهی بازارچه‌ مرزی “کیله” شهرستان مرزی سردشت به عنوان یکی از بازارچه های مهم استان در اولویت قرار دارد و بزودی انجام خواهد گرفت.

محمدصادق معتمدیان با اشاره به موانع رویه مبادلات مرزی افزود: رفع موانع صادرات و واردات در این بازارچه مرزی و ایجاد تردد مسافر جهت رونق بخشی و توسعه منطقه بسیار حائز اهمیت است که تلاش می شود اقدامات اساسی در این راستا انجام بگیرد.

فرماندار سردشت نیز در این بازدید گفت: دراین شهرستان 37 هزار و 500 نفر مشمول رویه کولبری و 890 کارت پیله وری صادر شده است.

خسروپور افزود: علیرغم وجود حجم بالایی از تبادل کالا اعم از صادرات و واردات مردم شهرستان حداقل انتفاع را از رویه های موجود صادرات و هم از واردات رویه کولبری دارند.

 

فرماندار سردشت دغدغه اصلی مردم را بازگشائی معابر ” اشکان و قاسم رش ” و ایجاد گذر مسافری در مرز کیله دانست و با اشاره به ظرفیت های مناسب این شهرستان جهت رفع موانع و توسعه مبادلات مرزی و تردد مسافر خواستار نگاه ویژه شد.

حسین پور نماینده مردم شهرستان های سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید بابیان این که سردشت دارای یک بازارچه و دو معبر غیر رسمی ” اشکان و ” قاسم رش ” است، گفت: با توجه به اینکه واردات برای 100 قلم کالا با 826 ردیف تعرفه جزو مصوبه هیت وزیران است اما واردات عملا برای تعداد 6 یا 7 کالا انجام می شود و رویه وارداتی نیز از سال 96 از معبر غیر رسمی ” اشکان ” و” قاسم رش ” قطع شده است

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


پایگاه خبری و تحلیلی سردشت پرس با مجوز به شماره ۷۸۸۹۷ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی