• تاریخ انتشار : دوشنبه 27 تیر 1401 - 14:38
  • کد خبر : 2370
  • مشاهده :  -
  • چاپ خبر

جوان ۲۱ ساله ربطی در سد سردشت غرق شد

رییس جمعیت هلال احمر سردشت گفت: جوان ۲۱ ساله ای در دریاچه سد سردشت غرق و جسد وی بعد از چندین ساعت تلاش از آب بیرون کشیده شد. به گزارش سردشت پرس ,جوتیار برزیگر روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: عصر دیروز در پی تماس مردمی مبنی بر غرق شدن مردی در

رییس جمعیت هلال احمر سردشت گفت: جوان ۲۱ ساله ای در دریاچه سد سردشت غرق و جسد وی بعد از چندین ساعت تلاش از آب بیرون کشیده شد.

به گزارش سردشت پرس ,جوتیار برزیگر روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: عصر دیروز در پی تماس مردمی مبنی بر غرق شدن مردی در مخزن سد این شهر نزدیک پل شهدا، سریعا نیروهای امداد و نجات هلال احمر و آتش نشانی واحد شهر ربط به محل مورد نظر اعزام شدند.

برزیگر افزود:‌د ر بررسی‌ها مشخص شد جوان ۲۱ ساله اهل شهر ربط برای تفریح و شنا به دریاچه سد رفته ولی به علت ناآشنایی به فنون شنا و بی احتیاطی غرق شده است.

وی اضافه کرد: به علت تاریکی هوا جستجوها برای فرد غرق شده به صبح امروز موکول شد و از ساعت هفت صبح جستجوها با کمک نیروهای امدادی و مردمی شروع شد که نهایتا جسد جوان غرق شده توسط یک غواص محلی از آب بیرون کشیده شد.

رییس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه هشدارهای زیادی جهت شنا نکردن و ممنوعیت آن در دریاچه سد اعلام شده اما همچنان بی توجهی می‌شود از شهروندان خواست ضمن رعایت نکات ایمنی در صورت بروز حادثه سریعا به نیروهای امداد و نجات گزارش دهند.

برزیگر یادآور شد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون سه نفر جوان در منابع آبی این شهرستان غرق شده و جان خود را از دست داده‌اند.

سد سردشت از نوع سنگ‌ریزه‌ای با هسته رسی با طول دریاچه حدود ۳۰ کیلومتر بوده و در ۱۳ کیلومتری جنوب شرقی این شهر بر روی رودخانه زاب کوچک ساخته شده است؛ این مکان هم‌اکنون به یکی از نقاط مهم گردشگری شهرستان تبدیل شده و گردشگران زیادی از شهرهای همجوار نیز برای تفریح به این محل می‌آیند.

این شهرستان با جمعیت ۱۲۰ هزار نفری در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و دارای چهار شهر و ۶ دهستان با ۲۲۸ روستای سکنه‌دار است و با کشور عراق مرز مشترک به طول ۱۰۰ کیلومتر دارد.

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


پایگاه خبری و تحلیلی سردشت پرس با مجوز به شماره ۷۸۸۹۷ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی