• تاریخ انتشار : شنبه 25 تیر 1401 - 18:19
  • کد خبر : 2325
  • مشاهده :  -
  • چاپ خبر

تاکید استاندار آذربایجان غربی بر ساماندهی مرز کیله سردشت

استاندار آذربایجان غربی گفت: در اجرای طرح های توسعه تجاری مرزهای استان، دغدغه های امنیتی و منافع مردم منطقه و استان باید در نظر گرفته شده و زمینه اشتغال در مرزها فراهم شود. به گزارش سردشت پرِس، محمدصادق معتمدیان در جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان با تأکید بر اینکه مرزها محل توقف نبوده و

استاندار آذربایجان غربی گفت: در اجرای طرح های توسعه تجاری مرزهای استان، دغدغه های امنیتی و منافع مردم منطقه و استان باید در نظر گرفته شده و زمینه اشتغال در مرزها فراهم شود.

به گزارش سردشت پرِس، محمدصادق معتمدیان در جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان با تأکید بر اینکه مرزها محل توقف نبوده و محل عبور است، افزود: با ساماندهی پایانه های مرزی و برای حفظ توان ترانزیتی و روانسازی تجارت مرزی آذربایجان غربی، باید جلوی هرگونه توقف در مرزهای استان گرفته شود.

وی با یادآوری اولویت دولت مبنی بر مدیریت واحد در مبادی استانهای مرزی، تصریح کرد: با هماهنگی بیش از پیش دستگاههای متولی برای رونق در مرزها و برون سپاری پروژه ها به بخش خصوصی، می توان شاهد بهره‌وری بیشتر در مرزهای استان بود.

استاندار آذربایجان غربی تأمین امنیت پایدار در مرزها را نیز از اولویت های دولت سیزدهم اعلام کرده و افزود: در راستای استفاده بهینه از ظرفیت مرزها در حوزه تجاری و مسافری، هماهنگی با کشورهای همسایه جهت رونق تجارت بین الملل به صورت جدی دنبال می شود.

معتمدیان همچنین با اشاره به وضعیت فعالیت مرز کیله سردشت، خاطرنشان کرد: طرحی جامع برای توسعه زیرساخت های مرز کیله تهیه شده و پیگیر افزایش میزان تجارت بین الملل و گسترش صادرات و واردات در این مرز هستیم.

وی ساماندهی مرز کیله سردشت و استفاده از ظرفیت مرز برای بهبود معیشت مردم را ضروری دانسته و افزود: احداث پایانه مرزی کیله و توسعه راه ارتباطی سردشت – کیله به صورت جدی دنبال می شود و فاز یک این پروژه بلافاصله بعد از تأمین اعتبار آغاز خواهد شد.

استاندار آذربایجان غربی همچنین از عزم جدی دولت برای رونق اقتصادی مرزهای منطقه خبر داد و تأکید کرد: قفل‌های رونق تجارت بین الملل در مرزهای استان با کار جهادی و دیپلماسی منطقه‌ای قابل بازگشایی است.

معتمدیان تصمیم گیری منسجم، سرعت و دقت در پیشبرد پروژه های توسعه در مرزهای استان را نیز ضروری دانست و افزود: تعامل و هم افزایی دستگاههای متولی برای گره گشایی از مشکلات آذربایجان غربی اهمیت ویژه‌ای دارد و در این راستا از ظرفیت های قانونی برای رفع موانع توسعه و تسریع در پیشرفت اقدامات استفاده می شود.

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


پایگاه خبری و تحلیلی سردشت پرس با مجوز به شماره ۷۸۸۹۷ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی