• تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 تیر 1401 - 18:04
  • کد خبر : 2272
  • مشاهده :  -
  • چاپ خبر

یادواره عملیات نصر ۷ در سردشت برگزار میشود

معاون فرهنگی ستاد مرکزی راهیان نور کشور گفت: یادواره شهدای اهل سنت روحانی در پیرانشهر، یادواره عملیات نصر ۷ در سردشت، یادواره علمیات نصر ۲ در تمرچین برگزار می‌شود. به گزارش سردشت پرِس به نقل از مهر ، احمد رحیمی‌زاده معاون فرهنگی ستاد مرکزی راهیان نور کشور، در خصوص برنامه‌های فرهنگی ایام اوج راهیان نور

معاون فرهنگی ستاد مرکزی راهیان نور کشور گفت: یادواره شهدای اهل سنت روحانی در پیرانشهر، یادواره عملیات نصر ۷ در سردشت، یادواره علمیات نصر ۲ در تمرچین برگزار می‌شود.

به گزارش سردشت پرِس به نقل از مهر ، احمد رحیمی‌زاده معاون فرهنگی ستاد مرکزی راهیان نور کشور، در خصوص برنامه‌های فرهنگی ایام اوج راهیان نور غرب و شمال‌غرب گفت: فعالیت‌های متنوع زیادی در راهیان نور انجام می‌شود تا قشرهای مختلف از تمامی فرصت‌های حضور به بهترین شکل ممکن در یادمان‌ها و طول مسیر در این جریان فرهنگی بهره‌مند شوند.

وی افزود: قرارگاه فرهنگی راهیان نور بسته جامعی از اقدامات فرهنگی هنری و رسانه‌ای را برای راهیان نور غرب و شمال‌غرب کشور پیش‌بینی کرده است.

معاون فرهنگی ستاد مرکزی راهیان نور کشور، با اشاره به حمایت و اعزام گروه‌هایی از هنرمندان، شاعران و اصحاب رسانه کشور به راهیان نور گفت: در راستای برجسته‌سازی و شناساندن حماسه‌های سرزمین مجاهدت‌های خاموش، گروه‌های خاص از اقشار مختلف فرهنگی و هنری در ایام اوج راهیان نور غرب و شمال‌غرب کشور به این منطقه اعزام خواهند شد. همچنین مجموعه جهاد رسانه‌ای راهیان نور متشکل از فعالان رسانه‌ای و خبرنگاران خادم شهدا با هدف پوشش و انعکاس مناسب فعالیت‌های دست اندرکاران راهیان نور از روز بیستم تیرماه ۱۴۰۱ در شهر سنندج مستقر شده‌اند.

رحیمی‌زاده گفت: ستاد مرکزی راهیان نور کشور برای تمامی یادمان‌ها اقدام به تولید و توزیع بروشورهایی با عناوین «زیارت با معرفت»، «قطعه‌ای از آسمان» و معرفی یادمان و شخصیت‌های شاخص دفاع مقدس غرب و شمال‌غرب کرده است که در آن توضیحاتی در خصوص یادمان‌، عملیات‌، نقشه منطقه، خاطرات ناب و تصاویر شهدای شاخص صورت گرفته و زائران راهیان نور با یک نگاه، اطلاعات کلی از منطقه را به دست می‌آورند. برای برای تمامی مناطق و یادمان‌های غرب و شمال غرب کتاب‌های تخصصی برای آشنایی راویان با منطقه و یادمان‌های هشت سال دفاع مقدس تهیه شده است.

وی برگزاری یادواره‌های شهدا در منطقه غرب و شمال‌غرب کشور را از دیگر برنامه‌های این ستاد برشمرد و گفت: یادواره شهدای اهل سنت روحانی در پیرانشهر، یادواره عملیات نصر ۷ در سردشت، یادواره علمیات نصر ۲ در تمرچین و بزرگداشت عملیات مرصاد و حماسه آزادسازی پاوه از جمله یادوراه شهدایی است که در راهیان نور غرب و شمال‌غرب برگزار خواهد شد. در کنار آماده سازی یادمان‌های هشت سال دفاع مقدس، فضاسازی محیطی و مسیرهای منتهی به یادمان‌ها و شهرهای میزبان نیز صورت گرفته است. به منظور ارتباط نزدیک با خانواده شهدا اهل سنت مانند سال‌های قبل، برنامه دیدار در شهرها و روستاها در استان‌های کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی در دستور کار مجموعه راهیان نور است.

رحیمی‌زاده گفت: برای آشنایی بیشتر مردم با حماسه‌های دفاع مقدس در غرب و شمال‌غرب کشور، بسته چندرسانه‌ای اختصاصی در قالب‌های مختلف صوتی و تصویری توسط معاونت فرهنگی راهیان نور تولید و منتشر شده که این بسته برای استفاده عموم مردم و کاروان‌های راهیان نور در اختیار رسانه ملی و خبرگزاری‌ها گذاشته شده است. همچنین عزیزان علاقه‌مند می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی راهیان نور کشور به نشانی www.rahianenoor.com و صفحات و کانال‌های ستاد مرکزی راهیان نور کشور در فضای مجازی این بسته را دریافت کنند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت و ضرورت ارتباط مستمر با مخاطبان گفت: سامانه ارتباط پیامکی راهیان نور با شماره ۳۰۰۰۱۴۱۴ و سامانه ملی راهیان نور کشور با شماره ۰۹۶۳۱۳ آماده دریافت نقطه نظرات و پیشنهادهای مخاطبان عزیز به صورت شبانه روزی است.

معاون فرهنگی ستاد مرکزی راهیان نور در پایان گفت: در سه نقطه از استان‌های کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی رزمایش شبانه فرهنگی تربیتی با موضوعات مرتبط با منطقه برای زائرین راهیان نور تدارک دیده شده که در حال برگزاری است.

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


پایگاه خبری و تحلیلی سردشت پرس با مجوز به شماره ۷۸۸۹۷ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی