• تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 تیر 1401 - 18:10
  • کد خبر : 2275
  • مشاهده :  -
  • چاپ خبر

انتقاد نماینده سردشت و پیرانشهر از احداث تونل انتقال آب پیرانشهر به دریاچه ارومیه : چرا باید مردم پیرانشهر گرفتار بحران شوند؟

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: احیای دریاچه ارومیه یک مبحث بنیادی است اما اینکه ما آب را از پیرانشهر به دریاچه برده و منجر به نابودی زمین‌های کشاورزی شویم قابل قبول نیست به گزارش سردشت پرِس، کمال حسین‌پور در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی امروز مجلس بیان کرد:‌

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: احیای دریاچه ارومیه یک مبحث بنیادی است اما اینکه ما آب را از پیرانشهر به دریاچه برده و منجر به نابودی زمین‌های کشاورزی شویم قابل قبول نیست

به گزارش سردشت پرِس، کمال حسین‌پور در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی امروز مجلس بیان کرد:‌ مدیریت آب کشور در حوزه‌های مختلف گرفتار ناکارآمدی است. وزارت نیرو متولی امور آب در کشور بوده اما نتوانسته در استمرار نظام حکمرانی منابع آب به خوبی عمل کند و امروز به مدیریت موقت پس از بحران رسیده است. احیای دریاچه ارومیه یکی از مباحث بنیادی است اما ستاد ملی احیای دریاچه ارومیه بیشتر به جای احیای این دریاچه منجر به مرگ آن شده و مسئول نابودی زندگی بسیاری از مردم است.

وی در ادامه اظهار کرد: چرا در حالی که از عدم اثربخشی طرح‌های این ستاد اطمینان داریم باز هم پا در مسیری اشتباه می‌گذاریم. به دنبال احداث تونل انتقال آب به دریاچه سطح آب زیرزمینی در پیرانشهر پایین آمده و چشمه‌ها و چاه‌ها خشک شده است. مردم مناطق پیرانشهر که چندین دهه است به کشاورزی مشغول هستند امروز با مشکلات زیادی روبرو شدند. چرا باید مردم پیرانشهر گرفتار این بحران شوند؟

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس تصریح کرد: ضرورت دارد که دولت و مجلس هر چه سریع‌تر به این موضوع ورود کنند. احیای دریاچه ارومیه یک مبحث بنیادی است اما اینکه ما آب را از پیرانشهر به دریاچه برده و منجر به نابودی زمین‌های کشاورزی شویم قابل قبول نیست. ما با انتقال آب به دریاچه ارومیه موافق هستیم اما باید حقابه زمین‌های کشاورزی نیز در نظر گرفته شود. حقابه مردم پیرانشهر را در نظر بگیرید.

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


پایگاه خبری و تحلیلی سردشت پرس با مجوز به شماره ۷۸۸۹۷ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی