• تاریخ انتشار : دوشنبه 20 تیر 1401 - 0:23
  • کد خبر : 2244
  • مشاهده :  -
  • چاپ خبر

آتش سوزی در جنگل های ” باسکدو ” سردشت مهار شد

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سردشت گفت: آتش سوزی در ۲ هکتار و نیم از سطح جنگل‌های این شهرستان که با تلاش سه ساعته نیروهای امدادی مهار شد. به گزارش سردشت پرس, رحمت ابراهیمی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: بر اساس گزارش های مردمی مبنی بر آتش سوزی در

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سردشت گفت: آتش سوزی در ۲ هکتار و نیم از سطح جنگل‌های این شهرستان که با تلاش سه ساعته نیروهای امدادی مهار شد.

به گزارش سردشت پرس, رحمت ابراهیمی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: بر اساس گزارش های مردمی مبنی بر آتش سوزی در منطقه ” باسکدو ” در جنگل های حاشیه شهر سردشت سریعا نیروهای امدادی منابع طبیعی و آتش‌نشانی به محل مورد نظر اعزام شدند که با تلاش این نیروها حریق مهار و از سرایت به بخش‌های دیگر جلوگیری به عمل آمد.

ابراهیمی بیان کرد: با توجه به اینکه نیروهای امدادی سریعا وارد عمل شدند خوشبختانه خسارت جدی به درختان جنگلی وارد نشده و آتش فقط به صورت سطحی بود.

وی با بیان اینکه هنوز علت حریق مشخص نیست و در دست بررسی است، افزود: از ابتدای سال تاکنون ۲ مورد دیگر آتش سوزی در جنگل‌های این شهرستان به وقوع پیوسته است که علت بیشتر آنها عمدی و عامل انسانی بوده که بعد از بررسی کارشناسان و شناسایی افراد با قاطعیت با متخلفان برخورد خواهد شد.

رییس اداره منابع طبیعی و ابخیزداری سردشت با اشاره به اهمیت جنگل و حفظ و حراست از منابع خدادای از شهروندان خواست تا در فصل گرما حین تفریح نکات ایمنی را رعایت و در صورت هرگونه آتش سوزی سریعا آن را اعلام کنند.

وی تاکید کرد: تنها با امکانات و نیروی محدود حفظ و صیانت از اراضی جنگلی و مراتع امکان پذیر نیست بلکه همه باید در این راستا کوشا باشند.

سردشت با ۹۰ هزار هکتار جنگل و ۳۰ هزار هکتار مرتع بیشترین جنگل‌های آذربایجان‌غربی را داراست؛ جنگل‌های سردشت جزو جنگل‌های زاگرس شمالی است که در طول بیش از ۵۰ هزار سال گذشته تشکیل شده و به لحاظ محافظت از منابع آب و خاک، تولید محصولات فرعی، ذخایر ژنتیکی، مصارف درمانی، توانایی‌های اکوتوریستی و ارزش‌های زندگی دارای اهمیت زیادی است.

مهم‌ترین گونه‌های گیاهی سطح جنگل‌های این شهرستان بلوط ایرانی، بنه، بادام وحشی، گلابی وحشی و سرو کوهی و بیش از صد گونه دیگر است.

سردشت در جنوب آذربایجان‌غربی و در امتداد مرزهای ایران با کشور عراق قرار دارد

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


پایگاه خبری و تحلیلی سردشت پرس با مجوز به شماره ۷۸۸۹۷ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی