• تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 تیر 1401 - 18:36
  • کد خبر : 2198
  • مشاهده :  -
  • چاپ خبر

اولیاء دم مقتول سردشتی از حق قصاص خود گذشت کردند

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از سازش یک فقره پرونده قتل در سردشت خبر داد و گفت: اولیای دم از قصاص گذشتند.به گزارش سردشت پرِس، ناصر عتباتی در جمع با خبرنگاران، اظهار کرد: در اوایل سال 1399 فردی با هویت ه – ک در یک نزاع و درگیری توسط ج – ح با اسلحه گرم

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از سازش یک فقره پرونده قتل در سردشت خبر داد و گفت: اولیای دم از قصاص گذشتند.
به گزارش سردشت پرِس، ناصر عتباتی در جمع با خبرنگاران، اظهار کرد: در اوایل سال 1399 فردی با هویت ه – ک در یک نزاع و درگیری توسط ج – ح با اسلحه گرم به قتل رسیده بود که پس از رسیدگی به موضوع در دادگاه کیفری 1 مهاباد، متهم به قصاص محکوم شد.

او ادامه داد: پرونده پس از فرجام خواهی توسط وی به دیوان عالی کشور ارسال و با تایید دیوان و طی نمودن مراحل قانونی حکم قطعیت یافته و آماده اجرای حکم قصاص بود.

عتباتی ادامه داد: به منظور تلاش برای اصلاح ذات البین با استفاده از ظرفیتهای مردمی، رئیس دادگستری و دادستان سردشت موضوع را به هسته جهادی بخشایش ارجاع که با تلاش اعضای هسته جهادی بخشایش، روحانیون و متنفذین محلی و نظارت و تاثیرگذاری مسئولین قضایی سردشت ضمن برگزاری جلسات متعدد با دعوت از اولیاء دم مقتول با وساطت معتمدین و ریش سفیدان سرانجام تلاش های صورت گرفت.

رییس کل دادگستری استان بیان کرد: در نهایت موضوع منجر به نتیجه شده و به برکت فرا رسیدن عید سعید قربان اولیاء دم ضمن اعلام رضایت بی وقید وشرط خود از حق قصاص خویش گذشت کردند.

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


پایگاه خبری و تحلیلی سردشت پرس با مجوز به شماره ۷۸۸۹۷ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی