• تاریخ انتشار : دوشنبه 6 تیر 1401 - 11:38
  • کد خبر : 1971
  • مشاهده :  -
  • چاپ خبر

یادواره شهدای سه روستای ” نیزه ، نیوژ و گرور ” سردشت برگزار شد

یادواره شهدای سه روستای ” نیزه ، نیوژ و گرور ” بخش وزینه سردشت برگزار شد به گزارش سردشتـپرس, یاد و خاطره ۱۹ شهید والا مقام روستاهای ” نیزه، نیوژ و گرور ” با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری سردشت ، مسوول سیاسی ستاد کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کشور ، فرمانده سپاه

یادواره شهدای سه روستای ” نیزه ، نیوژ و گرور ” بخش وزینه سردشت برگزار شد

به گزارش سردشتـپرس, یاد و خاطره ۱۹ شهید والا مقام روستاهای ” نیزه، نیوژ و گرور ” با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری سردشت ، مسوول سیاسی ستاد کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کشور ، فرمانده سپاه شهرستان و جمعی از مسوولان و اهالی سه روستا در مسجد روستای نیزه گرامی‌داشته شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار سردشت در این مراسم گفت: روستاهای ” نیزه ، نیوژ و گرور ” مبدا دلاوری و ایثار و شهادت در این شهرستان بوده و در سه روستا با جمعیت ۱۰۲ خانواری ۱۹ شهید را تقدیم نظام و انقلاب کرده‌اند.

حسین خضری افزود: شهادت دلاور مردان در روستاهای ” نیزه ، نیوژ و گرور ” زمانی اتفاق افتاده که گروهک های ضد انقلاب در منطقه حضور داشته و با تیر مستقیم این گروه‌هک‌ها به درجه رفیع شهادت نائل آمده‌اند.

وی اظهار کرد: نمونه بارز نماد قدرت، نماد ایثار و ایستادگی این سه روستا هستند که باید به عنوان یک نماد ایثار روستایی در حفظ آثار و ارزش‌های انقلاب اسلامی معرفی شوند.

شهرستان سردشت در جنوب آذربایجان غربی و هم مرز با کشور عراق واقع شده است و در دوران دفاع مقدس از جبهه های مقدم جنگ به شمار می رفت.

این شهرستان در طول دوران انقلاب اسلامی۸۵۶ شهید و چهار هزار جانباز تقدیم نظام و انقلاب کرده است.روستای ” نیزه ” با جمعیت ۳۲ خانواری ۱۲ شهید و روستای ” نیوژ ” با جمعیت ۳۵ خانواری ۲ شهید و روستای ” گرور ” با جمعیت ۳۵ خانواری پنج شهید را تقدیم نظام و انقلاب کرده‌اند.

این روستاها از توابع بخش وزینه و در ۳۵ کیلومتری سردشت واقع هستند

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


پایگاه خبری و تحلیلی سردشت پرس با مجوز به شماره ۷۸۸۹۷ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی