• تاریخ انتشار : دوشنبه 6 تیر 1401 - 18:25
  • کد خبر : 1981
  • مشاهده :  -
  • چاپ خبر

ورود مجدد ریزگردها به آسمان سردشت در آستانه سالگرد بمباران شیمیایی این شهر

رییس اداره حفاظت محیط زیست سردشت گفت: میزان غلظت گرد و خاک در هوای این شهرستان مرزی در وضعیت ناسالم قرار گرفته و به چهار برابر حد مجاز رسید. به گزارش سردشت پرِس، خالد بایزیدی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بر اثر وقوع پدیده گرد و غبار، آسمان این شهرستان هم

رییس اداره حفاظت محیط زیست سردشت گفت: میزان غلظت گرد و خاک در هوای این شهرستان مرزی در وضعیت ناسالم قرار گرفته و به چهار برابر حد مجاز رسید.

به گزارش سردشت پرِس، خالد بایزیدی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بر اثر وقوع پدیده گرد و غبار، آسمان این شهرستان هم اکنون در وضعیت ناسالم و خطرناک قرار گرفته و با توجه به آمار ثبت شده در ایستگاه سنجش، میزان آلایندگی هوا به ۶۰۰ میکروگرم برمترمکعب رسیده که چهار برابر بیش از حد مجاز و میزان یک هوای استاندارد است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست سردشت اضافه کرد: این آلودگی از شب گذشته. با ورود توده ریزگردها به آسمان منطقه آغاز شده و براساس داده‌های ایستگاه سنجش که هر ساعت میزان آلایندگی هوا را رصد می‌کند، در این مدت سیر صعودی داشته است.

بایزیدی یادآور شد: آلودگی هوا منشا خارجی داشته و از طریق کشور عراق و با وزش باد شدید از مرزهای غربی وارد کشورمان و شهرهای مرزی شده است.

وی، از شهروندان به ویژه زنان باردار، کودکان خردسال، بیماران آسمی و قلبی و عروقی و جانبازان شیمیایی خواست از ترددهای غیرضروری در بیرون از خانه بطور جد پرهیز کنند.

در فصل بهار و تابستان گرد و غبار و وزش باد مهمترین عامل آلایندگی هوای این شهرستان و کشور است که اغلب منشا آن خارجی است.

شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم (زرد و حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.

شهرستان سردشت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و دارای چهار شهر، سه بخش ربط، مرکزی و وزینه با۶ دهستان و ۲۴۶ روستا و جمعیت ۱۲۰ هزار نفر است

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


پایگاه خبری و تحلیلی سردشت پرس با مجوز به شماره ۷۸۸۹۷ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی