• تاریخ انتشار : جمعه 3 تیر 1401 - 4:52
  • کد خبر : 3082
  • مشاهده :  -
  • چاپ خبر

به دنبال زمین برای برای آرامستان جدید در بوکان; بازگشت به خانه اول !

به نظر می رسد با انتشار مجدد فراخوان مکان یابی آرامستان جدید بوکان از سوی شهرداری بوکان، خرید زمین ۱۱ میلیارد تومانی لغو شده و داستان زمین برای برای آرامستان به خانه اول برگشت. به گزارش سردشت پرس به نقل از خبرنگار زریان موکریان، روابط عمومی شهرداری بوکان، شهرداری بوکان شب چهارشنبه اول تیرماه، آگهی

به نظر می رسد با انتشار مجدد فراخوان مکان یابی آرامستان جدید بوکان از سوی شهرداری بوکان، خرید زمین ۱۱ میلیارد تومانی لغو شده و داستان زمین برای برای آرامستان به خانه اول برگشت.

به گزارش سردشت پرس به نقل از خبرنگار زریان موکریان، روابط عمومی شهرداری بوکان، شهرداری بوکان شب چهارشنبه اول تیرماه، آگهی تجدید فراخوان مکان یابی آرامستان جدید بوکان را منتشر کرد و همزمان درخواست کرد که متقاضیانی که توانایی تامین زمین مناسب را دارند از تاریخ انتشار آگهی(یکم تیرماه) الی ۱۴۰۱۰۴/۱۱ فرصت دارند تا پیشنهادات و مدارک خود را جهت بررسی و تایید به واحد املاک شهرداری ارسال نمایند.

التبه شهرداری برای زمین معرفی شده 9 شرط عمومی مانند قرار گرفتن در ضلع شرقی کنارگذر بوکان، دارای راه دسترسی مناسب، داری سند ثبت، بیش از 15 هکتار مساحت، دارای امکانات تامین آب حداقل به میزان دو اینچ، مناسب بودن جنس خاک جهت حفاری، دارای شیب مناسب و فاصله متاسب با خطوط انتقال برق و گاز را مطرح کرده و همزمان اعلام کرد در قبال خرید زمین، ملک معوض با جلب نظطر کارشناسی دادگستری یا وجه نقد در اختیار مالک قرار می گیرد.

تجدید فراخوان مکان یابی آرامستان جدید بوکان در حالی صوتر می گیرد که دو ماه قبل برای خرید زمینی به مساحت ۱۶/۵ هکتار مساحت با قیمت 11 میلیارد تومان در در کارگروه مکان یابی و انتخاب زمین برای خرید و احداث آرامستان جدید شهر بوکان توافق شده بود.(جزئیات بیشتر / کلیک کنید)

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با زریان موکریان علت انصراف شهرداری از احداث آرامستان جدید در این ملک را عدم ارائه سند از سوی مالک آن عنوان کرد.

از همان ابتدا که تصویر این توافق رسانه ای شد انتظار می رفت که عقیم بماند چرا که دارای ابهامات فراوانی به شرح زیر بود:

1_ در حالی که توافق شده که این زمین با متری ۶۵ هزار تومان خریداری شود که به گفته فعالان بازار املاک، ارزش این زمین نهایت ۴۰ هزار تومان برای هر مترمربع است.

2_ مصوب شده بود که شهرداری در عوض زمین انتخاب شده زمینهایی واقع در ضلع جنوبی آرامستان فعلی را به فروشنده دهد که این امر غیرقانونی است چراکه معاوضه زمین تنها برای بازگشایی معابر است و شامل اراضی خارج از محدوده نمی شود. شهرداری باید ملک مورد نظر خود را از طریق مزایده بفروشد و درآمد حاصله را به خرید زمین اختصاص دهد.

3. زمین مورد نظر سند ثبتی ندارد و این به معنی آن است که شاید افراد یا نهادهایی در خصوص این زمین ادعایی داشته باشند مانند شائبه ای که در خصوص ادعای ستاد اجرایی امام مطرح شده است.

4_ زمین مورد نظر فاقد استعلامات از منابع طبیعی است و حتی پرونده حقوقی در خصوص این زمین در دادگاه در جریان است.

5_ زمین کشاورزی مورد نظر راه دسترسی مناسب ندارد و فروشنده مکلف شده که راه دسترسی به عرض ۲۰ متر از طریق مسیر قدیمی قلایچی ایجاد کند اما نگفته اند این راه باید خاکی باشد یا آسفالت‌.(گفته می شود این مسیر تاریخی است و نیاز به مجوز میراث دارد.)

6- همزمان با عبور دکل فشار قوی، این زمین در کنار خط بزرگ انتقال گاز واقع شده که تا حریم ۲۰۰ متر این لوله اجازه ساخت و ساز نمی دهند.

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


پایگاه خبری و تحلیلی سردشت پرس با مجوز به شماره ۷۸۸۹۷ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی