• تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 تیر 1401 - 17:26
  • کد خبر : 1891
  • مشاهده :  -
  • چاپ خبر

آلودگی هوای سردشت به ۱۱ برابر حد استاندارد رسید

بر اثر وقوع پدیده گرد و غبار و ثبت میزان ذرات معلق ۱۱ برابر حد مجاز و استاندارد هوای سردشت در وضعیت بسیار ناسالم و خطرناک قرار گرفت. به گزارش سردشت پرِس، رئیس اداره حفاظت محیط زیست سردشت گفت: با توجه به آمار ثبت شده در ایستگاه سنجش ، میزان ذرات معلق در هوای سردشت

بر اثر وقوع پدیده گرد و غبار و ثبت میزان ذرات معلق ۱۱ برابر حد مجاز و استاندارد هوای سردشت در وضعیت بسیار ناسالم و خطرناک قرار گرفت.

به گزارش سردشت پرِس، رئیس اداره حفاظت محیط زیست سردشت گفت: با توجه به آمار ثبت شده در ایستگاه سنجش ، میزان ذرات معلق در هوای سردشت به هزار و 650 میکروگرم بر متر مکعب رسیده که 11 برابر بیش از حد مجاز و میزان استاندارد است و وضعیت کیفیت هوا را در شرایط خطرناک و بسیار ناسالم قرار داده است.

خالد بایزیدی بیان کرد: این آلودگی از شب گذشته آغاز و بر طبق ایستگاه سنجش که هر ساعت میزان آلایندگی رصد می شود سیر صعودی داشته و ساعت به ساعت افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: آلودگی هوا منشاء خارج داشته و از طریق کشور عراق و وزش باد شدید از مرزهای غربی وارد شده است.

وی از شهروندان خصوصا زنان باردار، کودکان خردسال، بیماران آسمی و قلبی و عروقی و جانبازان شیمیایی شهرستان خواست که از ترددهای غیر ضروری در بیرون از خانه به طور جد پرهیز کنند و کسانی که در بیرون از خانه هستند حتما از ماسک استفاده کنند.

شهرستان سردشت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و دارای چهار شهر، سه بخش ربط، مرکزی و وزینه با ۶ دهستان و ۲۴۶ روستا و جمعیت ۱۲۰ هزار نفر است.

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


پایگاه خبری و تحلیلی سردشت پرس با مجوز به شماره ۷۸۸۹۷ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی