• تاریخ انتشار : جمعه 27 خرداد 1401 - 15:35
  • کد خبر : 1834
  • مشاهده :  -
  • چاپ خبر

هشدار اداره منابع طبیعی سردشت نسبت به احتمال وقوع آتش‌سوزی در اراضی جنگلی و مراتع

در پی گرم شدن هوا؛اداره منابع طبیعی وآبخیزداری سردشت نسبت به احتمال وقوع آتش‌سوزی در اراضی جنگلی و مراتع هشدار داد. رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سردشت گفت: با توجه به بارش‌های خوب بهاره، مراتع و جنگل‌ها از پوشش گیاهی مناسبی برخوردار بوده و لازم است تدابیری برای مقابله با وقوع آتش‌سوزی ها اندیشیده

در پی گرم شدن هوا؛اداره منابع طبیعی وآبخیزداری سردشت نسبت به احتمال وقوع آتش‌سوزی در اراضی جنگلی و مراتع هشدار داد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سردشت گفت: با توجه به بارش‌های خوب بهاره، مراتع و جنگل‌ها از پوشش گیاهی مناسبی برخوردار بوده و لازم است تدابیری برای مقابله با وقوع آتش‌سوزی ها اندیشیده شود.

 به گزارش سردست پرس, رحمت ابراهیمی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به افزایش درجه حرارت هوا در روز‌های اخیر، پوشش گیاهی مناسب و خشکیدگی علوفه‌ها در مراتع و جنگل‌ها احتمال وقوع آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی وجود دارد.

وی افزود: شهروندان بویژه بهره برداران ،اعضای محترم شوراها ودهیاران وساکنین بزرگوارهر منطقه درصورت مشاهده هرگونه آتش سوزی ضمن اینکه مراتب را به سامانه تلفنی ۱۵۰۴(یگان حفاظت استان)ویا مامورین منابع طبیعی وشماره ۰۴۴۴۴۳۲۲۸۰۵ اطلاع رسانی می نمایند بلافاصله خودشان در راستای ممانعت از سرایت وگسترش آتش و بروز خسارات جبران ناپذیر به جنگلها ومراتع وارد عمل شوند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سردشت از شهروندان، دامداران، گردشگران و کشاورزان خواست تا برای پیشگیری از حوادث و آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی، اقدامات احتیاطی و پیشگیرانه را بعمل آورده و نکات ایمنی را رعایت کنند.

ابراهیمی تصریح کرد: کشاورزان پس از برداشت محصولات از آتش‌زدن پس‌چر مزارع خودداری کنند، زیرا این کار علاوه بر اینکه مواد آلی و موجودات مفید خاک را از بین می‌برد، موجب سرایت آتش به مراتع همجوار و از بین رفتن علوفه احشام و تخریب ساختمان خاک نیز می‌شود.

وی به شهروندان و گردشگران نیز توصیه کرد تا در صورت نیاز به افروختن آتش، موارد ایمنی را به دقت رعایت و قبل از ترک محل از خاموش شدن کامل آتش اطمینان حاصل کنند.

ابراهیمی ادامه داد: امسال تعدادی ادوات و تجهیزات اطفای حریق دریافت و مشکل پلاک گذاری و بیمه خودروی آتش نشانی هم رفع شده است که در صورت نیاز با همکاری شهرداران و آتش نشانان بلافاصله اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

وی ضمن تقدیر از عنایات فرماندار و نماینده شهرستان‌های سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: پیگیر دریافت ادوات وتجهیزات بیشتر جهت تحویل به انجمن ها، دهیاران و اعضای شورای روستایی در مناطق بحرانی و تامین نیرو و تجهیزات آتش نشانی برای سطح وسیعی از منابع طبیعی شهرستان به میزان ۹۰ هزار هکتار جنگل و۳۰ هزار هکتار مرتع هستیم

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


پایگاه خبری و تحلیلی سردشت پرس با مجوز به شماره ۷۸۸۹۷ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی