• تاریخ انتشار : دوشنبه 23 خرداد 1401 - 17:49
  • کد خبر : 1790
  • مشاهده :  -
  • چاپ خبر

اجرای طرح آموزش ایمنی مدارس حاشیه جاده در سردشت

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سردشت گفت: طرح آموزش ایمنی مدارس حاشیه جاده در سطح ۱۹ مدرسه روستایی این شهرستان اجرا شد. به گزارش سردشت پرِس، عبداللطیف شریعت پناه روز یکشنبه اظهار کرد: این طرح با همکاری پلیس راه و آموزش و پرورش در راستای افزایش ضریب ایمنی تردد دانش آموزان، آموزش

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سردشت گفت: طرح آموزش ایمنی مدارس حاشیه جاده در سطح ۱۹ مدرسه روستایی این شهرستان اجرا شد.

به گزارش سردشت پرِس، عبداللطیف شریعت پناه روز یکشنبه اظهار کرد: این طرح با همکاری پلیس راه و آموزش و پرورش در راستای افزایش ضریب ایمنی تردد دانش آموزان، آموزش و آگاه‌سازی نسبت به مقررات ایمنی عبور و مرور در راه مدرسه، خیابان و جاده‌ها، وسایل نقلیه و خطرات ناشی از بی توجهی به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و نهادینه کردن فرهنگ ایمنی و ترافیکی برگزار شده است.

وی ادامه داد: با حضور کارشناسان در مدارس آموزش‌ها به صورت حضوری و چهره به چهره طی ۲ مرحله انجام گرفت و مربیان و والدین نیز با شیوه صحیح و ایمن رفت و آمد به مدرسه آشنا شدند و در مجموع ۸۳۰ دانش آموز و بیش از ۸۰ نفر از مربیان و والدین از این آموزش‌ها بهره‌مند شده‌اند.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سردشت اضافه کرد: همزمان با آموزش‌های حضوری تعداد ۹۰۰ جلد کتاب آموزشی ایمنی، ۸۳۰ بسته لوازم التحریر شامل مداد رنگی و دفتر، ۱۷۵ عدد شب رنگ برای نصب بر روی وسایل نقلیه شامل موتورسیکلت، تراکتور، وانت بار و دوچرخه، ۲۰ عدد چراغ قوه، ۲۰ عدد کلاه ایمنی و ۲۰ عدد کپسول آتش‌نشانی به ارزش ۶۷۰ میلیون ریال در بین دانش آموزان و اولیای صاحب وسیله نقلیه نیز توزیع شده‌ است.

شریعت پناه با بیان اینکه برگزاری چنین طرحی در طول سال تحصیلی موجب آشنایی دانش اموزان با قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی می‌شود، گفت: سردشت با بیشترین دانش آموز آموزش دهنده نخستین شهر در سطح آذربایجان غربی بوده که این طرح را اجرا کرده است.

وی با بیان اینکه مدرسه منشا بسیاری از عادات و رفتارها در دوره کودکی است که در بزرگسالی تکامل و بروز پیدا می‌کند، افزود: اجرای برنامه‌های ایمن سازی مدارس در حاشیه راه‌ها فرصت مناسبی برای بسترسازی زیرساخت‌های اصولی در جامعه طی بلند مدت است که در آینده تاثیرات خود را در زمینه ایمنی کلی حمل و نقل جاده‌ای نشان خواهد داد.

شهرستان سردشت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و دارای چهار شهر، سه بخش ربط، مرکزی و وزینه با ۶ دهستان و ۲۴۶ روستا و جمعیت ۱۲۰ هزار نفر است.

در این شهرستان ۲۵ هزار و ۱۲۴ نفر دانش آموز با هزار و ۴۳ کلاس درس با تدریس ۱۸۴۵ معلم مشغول به تحصیل هستند.

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


پایگاه خبری و تحلیلی سردشت پرس با مجوز به شماره ۷۸۸۹۷ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی