• تاریخ انتشار : شنبه 21 خرداد 1401 - 18:04
  • کد خبر : 1787
  • مشاهده :  -
  • چاپ خبر

۵۴۰ نفر از مدعیان مصدومیت شیمیایی در سردشت معاینه شدند

۵۴۰ نفر از مدعیان مصدومیت شیمیایی در شهرستان سردشت ویزیت و معاینه شدند. به گزارشسردشت پرِس به نقل از صدا وسیما ؛ رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان سردشت گفت: با برگزاری کمیسیون پزشکی مدعیان مصدومیت شیمیایی، ۵۴۰ نفر که پرونده‌ آنها تأیید نهایی شده‌ بود، ویزیت و معاینه شدند. احمد بیورانی افزود:

۵۴۰ نفر از مدعیان مصدومیت شیمیایی در شهرستان سردشت ویزیت و معاینه شدند.

به گزارشسردشت پرِس به نقل از صدا وسیما ؛ رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان سردشت گفت: با برگزاری کمیسیون پزشکی مدعیان مصدومیت شیمیایی، ۵۴۰ نفر که پرونده‌ آنها تأیید نهایی شده‌ بود، ویزیت و معاینه شدند.

احمد بیورانی افزود: پانزدهمین مرحله از کمیسیون پزشکی مدعیان مصدومیت شیمیایی با حضور شش پزشک متخصص به منظور تعیین تکلیف و ارزیابی موارد جدید ادعای مصدومیت شیمیایی بمدت دو روز در کلینیک تخصصی مصدومان شیمیایی خاتم الانبیاء این شهرستان برگزار شد.

بیورانی گفت: در این شهرستان تاکنون ۱۳ هزار نفر مدعی مصدومیت شیمیایی هستند که برای دو هزار نفر از این تعداد احراز سکونت شده بود و برای ۵۴۰ نفر نیز که از ماهها پیش ثبت نام کرده‌ و مدارک ومستندات آنها تکمیل شده بود، پرونده تشکیل شده و ویزیت شدند.

وی افزود: درکمیسیون پزشکی شش پزشک شامل دو پزشک متخصص ریه، دو متخصص چشم، یک پزشک متخص پوست و یک روانپزشک حضور داشتند و در دو روز با سه جلسه کاری ۳۱۰ نفر آقا و ۲۳۰ نفر خانم را ویزیت و معاینه کردند.

رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان سردشت گفت: در چهارده مرحله گذشته برای بیش از یکهزار و ۵۰۰ نفر مصدوم و جانباز شیمیایی پرونده تشکیل شده و تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار گرفته‌اند.

بیورانی، با بیان اینکه برگزاری کمیسیون همچنان ادامه خواهد داشت،گفت: نتیجه نهایی کمیسیون پس از بررسی نهایی در اداره کل کمیسیون پزشکی تهران متعاقباً اعلام خواهد شد.

رژیم بعث عراق در هفتم تیر ۱۳۶۶ با استفاده از بمبهای شیمیایی چهار نقطه پرازدحام سردشت را بمباران کرد که در این حمله ناجوانمردانه ۱۱۹ نفر از ساکنان غیرنظامی شهر شهید و بیش از هشت هزار نفر نیز در معرض گازهای سمی قرار گرفتند و دچار مصدومیت شیمیایی شدند.

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


پایگاه خبری و تحلیلی سردشت پرس با مجوز به شماره ۷۸۸۹۷ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی