• تاریخ انتشار : دوشنبه 9 خرداد 1401 - 11:25
  • کد خبر : 1650
  • مشاهده :  -
  • چاپ خبر

بهسازی و مقاوم سازی بیش از ۳۸۰۰ مسکن روستایی در سردشت

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سردشت گفت: سه هزار و ۸۹۰ واحد مسکن روستایی در این شهرستان تاکنون بهسازی و مقاوم سازی شده است.به گزارش سردشت پرِس، حامد محمدی گفت: این تعداد واحد مسکن از ابتدای اجرای طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی خانه‌های روستایی و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و در راستای

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سردشت گفت: سه هزار و ۸۹۰ واحد مسکن روستایی در این شهرستان تاکنون بهسازی و مقاوم سازی شده است.
به گزارش سردشت پرِس، حامد محمدی گفت: این تعداد واحد مسکن از ابتدای اجرای طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی خانه‌های روستایی و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و در راستای بهبود و افزایش کیفیت خانه‌های روستایی، ارتقای کیفیت زندگی، مقاومت در مقابل حوادث و بلایای طبیعی از جمله سیل و زلزله و در نهایت توسعه پایدار روستایی انجام شده است.

محمدی با بیان اینکه در اجرای این طرح کلیه مساکن روستایی و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت با بافت فرسوده را شامل می‌شود، گفت: برای هر طبقه از یک واحد روستایی ۲ میلیارد ریال تسهیلات پنج درصد با بازپرداخت ۲۰ ساله و با ۲ سال تنفس و ضمانت سفته زنجیره‌ای اعطا می‌شود که برای روستاییان علاوه بر این تسهیلات کمک بلاعوض به میزان ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون ریال نیز پرداخت می‌شود.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سردشت می گوید: از ابتدای سال جاری تاکنون اجرای عملیات ۴۲ واحد مسکن از ۱۸ روستای این شهرستان در راستای اجرای این طرح آغاز شده است.

به گفته محمدی: در سال گذشته ۲۰۰ واحد مسکونی در سطح روستا و شهر‌ها مقاوم سازی شده که در سالجاری نیز تا پایان فصل عمرانی با توجه به تکمیل پرونده‌ها و درخواست‌ها که ۲ برابر سال گذشته است پیش بینی می‌شود مقاوم سازی شود.

محمدی با اشاره به اجرای طرح سنددار کردن بافت مساکن روستایی و شهری نیز گفت: تاکنون برای مساکن روستایی و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت تعداد ۱۳ هزار و ۳۷۱ جلد سند صادر شده که از این تعداد چهار هزار و ۸۰ جلد سند شهری و ۹ هزار و ۲۹۱ جلد سند روستایی هستند.

وی افزود: در سال جاری نیز پیش بینی شده است ۵۷۵ جلد سند که ۲۵۰ جلد شهری و ۳۲۵ جلد روستایی است صادر شود.

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


پایگاه خبری و تحلیلی سردشت پرس با مجوز به شماره ۷۸۸۹۷ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی