• تاریخ انتشار : یکشنبه 8 خرداد 1401 - 22:48
  • کد خبر : 1644
  • مشاهده :  -
  • چاپ خبر

نماینده مهاباد : تنها سال گذشته ۱۷۰ کوله‌بر جان خود را از دست دادند

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ساماندهی وضعیت کوله بران در انتظار تصمیم دولت است، گفت: باید برای کولبران شرکت تعاونی ایجاد شود که مجوز واردات کالاهای مجاز را از دولت گرفته و کالاها را از مبادی رسمی و با استفاده از وسایل نقلیه وارد کشور کند. به گزارش

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ساماندهی وضعیت کوله بران در انتظار تصمیم دولت است، گفت: باید برای کولبران شرکت تعاونی ایجاد شود که مجوز واردات کالاهای مجاز را از دولت گرفته و کالاها را از مبادی رسمی و با استفاده از وسایل نقلیه وارد کشور کند.

به گزارش سردشت پرِس به نقل از اصلاحات نیوز؛ جلال محمود زاده با اشاره به وضعیت کوله بران، اظهارکرد: آقای رئیسی در سفری که به استان آذربایجان غربی داشتند، در این خصوص اعلام کردند که برنامه هایی برای رفع مشکل کولبران دارند اما حل این مساله نیاز به ارائه راهکارهای قانونی دارد که یا باید در جلسه سران سه قوا بررسی شود و یا در قالب لایحه به مجلس ارائه خواهند داد.

او گفت: باید برای کولبران شرکت‌های تعاونی ایجاد شود که مجوز واردات کالاهای مجاز را از دولت گرفته و کالاها را از مبادی رسمی و با استفاده از وسایل نقلیه وارد کشور کند و درآمد آن هم بین اعضای شرکت تعاونی که همان کوله بران هستند، تقسیم شود.

در سال گذشته بیش از ۱۷۰ نفر کشته و زخمی در میان کوله بران داشتیم حتی امسال هم تعدادی کشته و زخمی شدند.

نماینده مردم مهاباد با اشاره به اینکه هنوز کوله بران کشته و زخمی می‌شوند، گفت: در سال گذشته بیش از ۱۷۰ نفر کشته و زخمی در میان کوله بران داشتیم حتی امسال هم تعدادی کشته و زخمی شدند.

محمود زاده در رابطه به فعالیت بازارچه‌های مرزی، گفت: تعدادی از بازارچه های مرزی باز است اما بیشتر محصولات آنها ترانزیتی است یعنی محصولی که وارد بازارچه می شود، پلمب شده است که در ادامه یا به کشورهای دیگر می رود و یا وارد بازار شده و در داخل کشور مصرف می شود که در نهایت نفعی برای مردم مرز نشین ندارد.

او ادامه داد: محصولاتی برای مرزنشینان نفع دارد که این محصولات ترانزیتی نباشد و وارد بازارچه های مرزی شده و از آنجا توزیع شود که ارزش افزوده هم ایجاد می‌کند؛ اما محصولات ترانزیتی غیر از اینکه زیرساخت ها و جاده های آن مناطق را تخریب می کند، هیچ درآمدی برای این مردم ندارد.

محمودزاده تصریح کرد: وزارت صمت، جهاد کشاورزی، نفت، امور خارجه و کشور همه مقصر هستند؛ انها باید این بازارچه ها را هم از نظر زیرساختی و هم تجارت ساماندهی کنند که با کشورهای همسایه تبادل محصولات داشته باشند که هم در شرایط تحریمی بسیار به نفع ما خواهد بود و هم اینکه باعث اشتغال در مرزها می‌شود؛ همچنین افزایش درآمد مرزنشینان باعث افزایش جمعیت شده و خودشان امنیت منطقه را حفظ کرده و اجازه فعالیت غیر امنیتی را نخواهند داد.

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


پایگاه خبری و تحلیلی سردشت پرس با مجوز به شماره ۷۸۸۹۷ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی