• تاریخ انتشار : یکشنبه 8 خرداد 1401 - 22:42
  • کد خبر : 1638
  • مشاهده :  -
  • چاپ خبر

تاکید رییس کل گمرک کشور بر اهمیت نقش مرز «کیله» سردشت در رونق صادرات

رییس کل گمرک ایران با اشاره به اینکه این مرز می تواند نقش مهمی در رونق صادرات کشور ایفا کند، گفت: توسعه صادرات کالا به ویژه به شمال عراق، یکی از مهمترین نقش های این مرز در شمال غرب کشور است. به گزارش سردشت پرِس ، علیرضا مقدسی روز یکشنبه در جریان بازدید از مرز

رییس کل گمرک ایران با اشاره به اینکه این مرز می تواند نقش مهمی در رونق صادرات کشور ایفا کند، گفت: توسعه صادرات کالا به ویژه به شمال عراق، یکی از مهمترین نقش های این مرز در شمال غرب کشور است.

به گزارش سردشت پرِس ، علیرضا مقدسی روز یکشنبه در جریان بازدید از مرز کیله سردشت اظهار کرد: فعال ساختن این مرز همچنین می تواند نقش مهمی در رونق اقتصادی این شهرستان مرزی و استان آذربایجان‌غربی داشته باشد.

وی در این بازدید ضمن بررسی روند صادرات و مبادلات مرزی با شمال عراق از بخش‌های مختلف این بازارچه از جمله محل خروج کالاهای صادراتی، محوطه‌سازی، گمرک محوطه بارگیری و زیرساخت‌های در دست احداث آن دیدن کرد.

رییس کل گمرک ایران همچنین از محل احداث گمرک کشور عراق در پنج کیلومتری مرز کیله سردشت بازدید کرد.

مقدسی ضمن بازدید از این مرز در گفت و گو با تعدادی از بازرگانان و تجار ایرانی با مشکلات موجود در زمینه مبادلات کالا در این پایانه مرزی آشنا شده و از نزدیک در جریان روند فعالیت های اقتصادی و مسائل و مشکلات این مرز نیز قرار گرفت.

به گزارش سردشت پرِس ، هیات دولت مردادماه سال ۱۳۹۸ به پیشنهاد وزارت کشور به استناد قانون امور گمرکی با ایجاد راه‌های جدید مجاز گمرکی برای ورود و خروج کالا و مسافر، مرز کیله را در این شهرستان رسمی اعلام کرد.

گمرک بازارچه مرزی کیله سردشت از سال ۱۳۸۲ شمسی برای تسریع در صادرات کالاهای کارخانه‌ها و تولیدکنندگان داخلی کشور آغاز به کار کرد؛ این گمرک در ۲۰ کیلومتری شهر «قلعه دیزه» در شمال عراق قرار دارد.  

شهرستان سردشت با جمعیت ۱۲۰ هزار نفر در جنوب آذربایجان‌غربی و در امتداد مرزهای ایران با شمال عراق قرار گرفته است؛ این شهرستان مرزی دارای ۲ بازارچه مصوب «کیله» و «اشکان» است.

آذربایجان‌غربی از جمله استان‌های مرزی کشور است که با کشورهای ترکیه، عراق و جمهوری خودمختار نخجوان ۹۶۷ کیلومتر مرز مشترک دارد، این استان دارای ۹ گمرک و پنج پایانه مرزی است.

منبع : ایرنا

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


پایگاه خبری و تحلیلی سردشت پرس با مجوز به شماره ۷۸۸۹۷ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی